Forum > Demolåtar
Perrra & Natalie
tsmalmbe:
--- Citat från: perrra skrivet 12.05.2008, 15:14:11 ---Jag önskar nån ville testa att mixa EN av låtarna, så jag SJÄLV fick höra skillnaden, men frågan är vem som ställer upp, och dessutom kan göra det "fort"
--- Slut citat ---
Ja, och eftersom den som mixar inte får en spottstyver (till skillnad från dig, du gör ju musik för pengar), så kan det vara att motivationen till det som är viktigt för dig - fort - inte uppfylls. Svår situation.
En mix får jag ju till stånd på en 3-4 timmar, bara du får materialet skickat åt mig. Utgående från att låten är så långt klar att det är värt att mixas, personligen ids jag inte orka med halvfärdiga alster.
perrra:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 12.05.2008, 16:45:20 ---
--- Citat från: perrra skrivet 12.05.2008, 15:14:11 ---Jag önskar nån ville testa att mixa EN av låtarna, så jag SJÄLV fick höra skillnaden, men frågan är vem som ställer upp, och dessutom kan göra det "fort"
--- Slut citat ---
Ja, och eftersom den som mixar inte får en spottstyver (till skillnad från dig, du gör ju musik för pengar), så kan det vara att motivationen till det som är viktigt för dig - fort - inte uppfylls. Svår situation.
En mix får jag ju till stånd på en 3-4 timmar, bara du får materialet skickat åt mig. Utgående från att låten är så långt klar att det är värt att mixas, personligen ids jag inte orka med halvfärdiga alster.
--- Slut citat ---
Let me save your day är den mest färdiga låten av dom, då alla guror är live osv .
Skulle du vilja testa ge dig på den, så ger jag dig mer än gärna alla filer!
^_^
perrra:
Nathalie kommer åka till Dubai och uppträda 1 juni - 1 September.
Och under tiden ska ju jag försöka få ut Nathalie med olika projekt, samt även använda henne i egna låtar .
Är det någon här som har låtar för inspelning, så ge mig ett hojt om ni vill ha med den på demoskivan jag kommer presentera för Warner Music och Warner Chappell i början av september.
Jag har tänkt att ta med mig 2 skivor, mig själv och Nathalie upp till dom.
1) Med blandad musik, dance, disco, glada låtar, samt några ballader.
2) bara country/pop .. och det är HIIIIT jag söker låtmaterial/låtar.
Nathalie är en countrytjej ut i fingerspetsarna och kanske gör denna stil allra bäst, så är det så att DU vill ha med en låt med Nathalie upp till Stockholm när jag presenterar det, så säg till vettja!
Blir hon signad, vilket är mitt mål, så kan du ha med en låt på skiva, alternativt om det blir singel av nån av hennes låtar.
På "countryskivan" kommer jag ha 8 låtar, och på den andra skivan som jag kommer presentera sist kommer det vara mer låtar, pga mer olika stilar.
Vad som helst inom genren... pop ala Jill Jonsson, rocknroll country, country, countryballader. allt inom genren, vilken är jäkligt stor.
SÄG TILL !!!
/Marcus
tsmalmbe:
--- Citat från: perrra skrivet 13.05.2008, 09:43:07 ---Blir hon signad, vilket är mitt mål, så kan du ha med en låt på skiva, alternativt om det blir singel av nån av hennes låtar.
--- Slut citat ---
Jag tror du måste berätta lite om hur detta ser ut juridiskt, upphovsrättsligt och ekonomiskt. Åtminstone tror jag du får mera feedback kring detta då!
perrra:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 13.05.2008, 11:43:46 ---
--- Citat från: perrra skrivet 13.05.2008, 09:43:07 ---Blir hon signad, vilket är mitt mål, så kan du ha med en låt på skiva, alternativt om det blir singel av nån av hennes låtar.
--- Slut citat ---
Jag tror du måste berätta lite om hur detta ser ut juridiskt, upphovsrättsligt och ekonomiskt. Åtminstone tror jag du får mera feedback kring detta då!
--- Slut citat ---
Jag menar såhär:
Jag har god kontakt med warner på många sätt, och nu har NI chansen att personligen av mig få med en eller några, kanske alla? låtar på en tänkt demoskiva, där jag personligen kommer ta med Nathalie upp till Stockholm för ett möte med dom, där jag då kommer presentera låtarna.
Ekonomiskt? Det är ju en senare fråga som låtskrivaren (du) får ta i en diskussion med skivbolaget om just din låt blir antagen.
Juridiskt sett, Ja... är du signad hos ett skivFÖRLAG, så är ju det en deal förlag->skivbolag som gäller också.
JAG har inget med ERA ersättningar att göra alls, och jag kommer såklart inte ta nåt för att jag tex spelar in sång med Nathalie till DIN låt..
Kommer heller inte ta något för att åka upp och presentera Er låt för skivbolaget.
Se det som en kanonchans att få ut sin låt .. För jag tror steenhårt på henne med rätt låtar.. Helt övertygad om det.
Sen är ju frågan.. vad händer om skivbolaget säger, du får 1 miljard för att skriva en ny platta till henne.. vilket förmodlingen inte kommer hända :) men då är det en annan femma.
Är din låt stimmad, no problem.. är den inte stimmad, så ordnar skivförlag/skivbolag det, då dom har egna entrence's till Stims register och sköter sånt där bra mkt smidigare än vi själva gör, men det är ju också en senare fråga, och då är det ju % förhandling som gäller... Jag har tex 66% och förlag 33%.
Men då ska man tänka på att blir låten signad, så kommer den också ut på ett eller annat sätt.
Har du material du tror skulle passa så tveka inte, för jag gör slag i saken och tar med henne upp i slutet av september.
/Marcus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida