Forum > Demolåtar

Perrra & Natalie

<< < (3/7) > >>

perrra:

--- Citat från: egghuvud skrivet 12.05.2008, 13:44:19 ---För fan våga lite mer. Släng in några skrikande piggsvin, en riktigt gitarr eller två, ett dragspel, tvärflöjt  eller bara någonting som gör att man känner att det är levande musik. Du är ju uppenbarligen en musikalisk kille. Något eget måste du väl ha att komma med?  :)

--- Slut citat ---

vilken låt kommenterar du nu, eller är det alla som är tråkiga? ;)

Men tack!

tsmalmbe:
Save: väldigt packad ljudbild, och väldit överdriven bas. lite som egghuvudet saknar jag human touch, lite fingrar på gitarren. och mera virvelaktig virvel, den låter som 100% wet reverb nu. FFFväldigt FFFstarka FFFljud i FFFbörjan av FFFvarje ord? Garantiballad kallar jag detta.

Sun: urgröpt sång, väldigt smiley-loudness över låten, och saknar mellanregister. lite eurovision-stuk på detta, men inget jag kommer ihåg efter en lyssning. väldigt mycket i mitten, vilket ger en monofeeling, trots att nånting synthight susar svagt i stereobilden. Basen spräckte trumhinnorna.

Who: Virveln. Minus. Samma problem. Låter spräckt och 100% wet. Trevlig ballad, men lite väl smörig för min smak. Klichefills, är det ett måste?

Efterfest: Underliga akustiskgitarrliknande psykakustopanorerade sound i början som ger rysningar. Rösten sjunger i bottnet, ta fram henne. Megaschlager, vilket inte är min grej, men bra jobbat ju.

You: Lite oseriös den där gitarrloopen som rullar i intron. Sen så verkar det som om vissa trumslag och andra sound eller nåt har fallit bort vid :20-:30, de låter konsitgt helt enkelt. Bästa stereobilden av dessa, och hennes röst är på ytan vilket jag tycker passar. Höj slidegitarren. Trummorna pumpar på väldigt monotont, och för starkt framför allt vid partier då hon inte sjunger.

Sammandrag: bra demolåtar, bra sångerska.

egghuvud:

--- Citat från: perrra skrivet 12.05.2008, 14:18:52 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 12.05.2008, 13:44:19 ---För fan våga lite mer. Släng in några skrikande piggsvin, en riktigt gitarr eller två, ett dragspel, tvärflöjt  eller bara någonting som gör att man känner att det är levande musik. Du är ju uppenbarligen en musikalisk kille. Något eget måste du väl ha att komma med?  :)

--- Slut citat ---

Men tack!

--- Slut citat ---

Vet faktiskt inte för det lät som en jämntjock gogga.
Jag menar faktiskt inget illa med det för jag hör ju att du har en hel massa musik inom dig. JAg tycker bara att det tar sig ett trist uttryck.  :)
JAg skall lyssna igen och se om jag missat något.

perrra:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 12.05.2008, 14:43:44 ---Sammandrag: bra demolåtar, bra sångerska.

--- Slut citat ---

Tack för fina kommentarer.. och mjo..  jag håller med till viss del.
och den sista countryrock'n'roll låten är det inte så konstigt, för det är midiguror och det låter jävligt mono tyvärr.

Sen med dom andra låtarna, det är väl så, att jag är inte världens bästa mixare tyvärr.. jag har faktiskt jätteproblem med att mixa allt för perfekt ljudbild, vilket jag hatar med mig själv.
Jag får kanonsvårt att mixa saker när man lyssnat om o om o om igen.. till slut så blir det ingen skillnad känns det som .
Så det absolut bästa hade vart att bouncha ut alla spår helt utan FX och ge till nån som kan det, men vem fan är snabb nog att klara mitt tempo? det är ju det.

Jag önskar nån ville testa att mixa EN av låtarna, så jag SJÄLV fick höra skillnaden, men frågan är vem som ställer upp, och dessutom kan göra det "fort"

:)

Mvh

Marcus

perrra:

--- Citat från: egghuvud skrivet 12.05.2008, 15:11:31 ---
--- Citat från: perrra skrivet 12.05.2008, 14:18:52 ---

--- Slut citat ---

Men tack!

--- Slut citat ---

Vet faktiskt inte för det lät som en jämntjock gogga.
Jag menar faktiskt inget illa med det för jag hör ju att du har en hel massa musik inom dig. JAg tycker bara att det tar sig ett trist uttryck.  :)
JAg skall lyssna igen och se om jag missat något.

--- Slut citat ---
I let me save your day, finns inte ett instrument i gitarrväg som inte är levande, äkta och spelat av Djonas.
Men det är ... grötigt möjligt, pga jag är en urkass mixare, tyvärr! :/

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion