Forum > Färdiga produktioner
1up-Göra musik
Wernborg:
--- Citat från: 1up skrivet 02.05.2008, 01:15:02 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2008, 00:20:04 ---
--- Citat från: 1up skrivet 01.05.2008, 15:12:28 ---Tackar. Groovet är lite kul faktiskt. Midi-spåren är stenhårt kvantiserade. Trots det kommer ett groove. Så det är kul.
--- Slut citat ---
Bra sväng här.
Ang. kvantiseringen så funkar det tack vare, inte trots hävdar jag. ;) Jag fortsätter min predikan om att kvantisering är godhet. Det onda sitter i kass velocity.
Sångmelodin är bra. Tajmingen riktigt usel. Öva, öva, öva, öva och spela sedan in låten först när du kan den ordentligt. Det vinner tonsäkerheten säkert mark på också.
Blockflöjt var ett höjdardrag. Låter ju smaskens ju. Snyggt reverb på den. Mer sånt. Kanske ett snyggt trestämmigt arr som stick?
--- Slut citat ---
Absolut gör kvantisering mycket. :) Vad jag läst spelar microtiming in på sitt sätt i groovet. Några få ms kan göra eller sabba ett groove enligt forskningen. Jon hade tydligen förresten lyssnad på raggae och där för att få hänget skulle det vara rätt rejält otight om jag tolkat det rätt.
Så jag tror absolut på en kombination. Försök övertyga mig om motsatsen. :)
Ja sången ordnar sig. Jag är lite lat med omtagningar, jag erkänner. :)
Blockflöjten gick hem i Göteborg alltså? :D Mmm, med reverbet Ambience free reverb blev den nästan som en panflöjt. störtmys. :wub: Upptäckte verkligen vad olika reverb gör för instrumenten i den här låten.
Tack för trevlig feedback! :wub:
--- Slut citat ---
Sången ordnar sig inte utan övning och övning och omtagning. ;)
Ambience free reverb får kollas upp.
freddy:
Mysig låt, nu blev jag lite gladare här på morgonkvisten. Skön stämning i den och kul textämne. Säger inte så mycket om mix/prod eftersom jag tycker det funkar som det är nu. Bra jobbat mannen! ;)
Roboseal:
Roktigt j-vla skönt!
1up:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2008, 02:19:09 ---
Sången ordnar sig inte utan övning och övning och omtagning. ;)
Ambience free reverb får kollas upp.
--- Slut citat ---
Jo jag vet, kanske verkar som om jag brukar strutsbeteende och stoppar huvudet i sanden, så är inte fallet. :) Skrev sådär att det "ordnar sig" som en väldigt otydlig hint om att jag var glad över den feedback på sången jag fått och att jag vet hur jag tar den vidare mot nya höjder. :)
Kom på att du tipsade om trestämmig grej i något stick. Ja, det skulle absolut funka. Grejen är att jag hastar så snabbt vidare till nya spännande projekt. Så oavsett hur det blir så är det en god idé iaf att ta med sig.
1up:
--- Citat från: freddy skrivet 02.05.2008, 09:32:47 ---Mysig låt, nu blev jag lite gladare här på morgonkvisten. Skön stämning i den och kul textämne. Säger inte så mycket om mix/prod eftersom jag tycker det funkar som det är nu. Bra jobbat mannen! ;)
--- Slut citat ---
Tackar, tackar. :) Det är tydligen fler som konkurrerar om att vara en bra start på dagen här på KR. ;)
Thanx again!
Det kanske är en morgonlåt?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida