Forum > Färdiga produktioner

1up-Göra musik

<< < (4/8) > >>

1up:

--- Citat från: Plinka skrivet 01.05.2008, 23:04:49 ---Oh jeaah! Gungar gött det här du! Så enkelt och skönt det kan vara! Snyggt!

--- Slut citat ---

hihi Japps, blev såhär enkelt när jag improviserade fram typ allt. Jätteskönt. Låtens lätthet avspeglar hur lätt det var att göra den tror jag. :)

Snyggt? Tackar hjärtligast! :)

1up:

--- Citat från: Emulator skrivet 01.05.2008, 23:18:53 ---:)

Skilladen mot de låtar du alltid får massa gnäll på att det, a¨åtminsone för oss andra", låter mer teatraliskt. detta va mer från hjärtat 8som jag uppfattar) och mer lixom laid back :)

bra iallafall!

--- Slut citat ---

Låter lite kategoriskt det där va ;), även om det kommit kritik ibland på sången såsom på andra delar av produktionen.

Så vad är mest eftertraktat, parodi eller äkthet? Det kanske beror på hur väl något presenteras. Skådespeleriet som exempel är ju parodi och rollspel i sitt esse. Och de uppskattas och uppskattas mycket! Skådespelare brukar ju säga att de försöker hitta rollkaraktärernas drag inom sig själva på olika sätt. Så vad som uppskattas bäst beror väl på hur skicklig man är på att spela rollen då. Jag får fortsätta öva på mina roller på min vokalistplattform och bli ännu vassare. :)

Från hjärtat och laid back är det absolut. Laid back kommer som sagt säkert från att det mesta är improviserat. Man kan ju improvisera musik eller mekaniskt skapa den not för not osv. Att köra den naturliga vägen verkar ge naturliga låtar. Kanske inte är så konstigt. :)

Emulator:
edit

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 01.05.2008, 15:12:28 ---Tackar. Groovet är lite kul faktiskt. Midi-spåren är stenhårt kvantiserade. Trots det kommer ett groove. Så det är kul.
--- Slut citat ---

Bra sväng här.

Ang. kvantiseringen så funkar det tack vare, inte trots hävdar jag.  ;) Jag fortsätter min predikan om att kvantisering är godhet. Det onda sitter i kass velocity.

Sångmelodin är bra. Tajmingen riktigt usel. Öva, öva, öva, öva och spela sedan in låten först när du kan den ordentligt. Det vinner tonsäkerheten säkert mark på också.

Blockflöjt var ett höjdardrag. Låter ju smaskens ju. Snyggt reverb på den. Mer sånt. Kanske ett snyggt trestämmigt arr som stick?

1up:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2008, 00:20:04 ---
--- Citat från: 1up skrivet 01.05.2008, 15:12:28 ---Tackar. Groovet är lite kul faktiskt. Midi-spåren är stenhårt kvantiserade. Trots det kommer ett groove. Så det är kul.
--- Slut citat ---

Bra sväng här.

Ang. kvantiseringen så funkar det tack vare, inte trots hävdar jag.  ;) Jag fortsätter min predikan om att kvantisering är godhet. Det onda sitter i kass velocity.

Sångmelodin är bra. Tajmingen riktigt usel. Öva, öva, öva, öva och spela sedan in låten först när du kan den ordentligt. Det vinner tonsäkerheten säkert mark på också.

Blockflöjt var ett höjdardrag. Låter ju smaskens ju. Snyggt reverb på den. Mer sånt. Kanske ett snyggt trestämmigt arr som stick?

--- Slut citat ---

Absolut gör kvantisering mycket. :) Vad jag läst spelar microtiming in på sitt sätt i groovet. Några få ms kan göra eller sabba ett groove enligt forskningen. Jon hade tydligen förresten lyssnad på raggae och där för att få hänget skulle det vara rätt rejält otight om jag tolkat det rätt.

Så jag tror absolut på en kombination. Försök övertyga mig om motsatsen. :)

Ja sången ordnar sig. Jag är lite lat med omtagningar, jag erkänner. :)

Blockflöjten gick hem i Göteborg alltså? :D Mmm, med reverbet Ambience free reverb blev den nästan som en panflöjt. störtmys.  :wub: Upptäckte verkligen vad olika reverb gör för instrumenten i den här låten.

Tack för trevlig feedback!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion