Forum > Demolåtar
TEMU: (silence the) echoes v4.5 (mastrad) med hellpiq+valdez!!!
DåligtGehör:
En intressant sak är att jag inte påtagligt identifierar några specifika ljud. Typ vad bra grejer gitarren gjorde där ochså vidare. Snarare är den en sammansatt ljudbild där allt är viktigt men inget riktigt står ut - vilket inte heller behövs.
Tycker ni lyckas mycket bra med det ni vill åstadkomma med ett undantag; rösten som kommer in vid ca: 1:50 och flämtar låter för teatralisk, nästan komisk. Vet inte vad ni vill uppnå där. Men jag tycker inte det hänger samman med resten av känslan.
Gillar de mörka "syntarna" eller vad det är.
Bra val att banka på en stortrumma istället för vanligt trumspel.
Upp lite med sången ja.
Snart en skiva nu va?
Hellpig:
Hur går'e med mixningen? Nyfiken... :)
Emulator:
DG: Kul att du nämner det. Tanken med trum/basljudbilden är att det ska vara som en vägg av ljud. där finns massvis med fills, slingor och finesser, men dessa kanske hörs vid lyddning nr 20 ;) jag gillar annan sådan musik när den är bra gjord. Det du säger är viktigt; alla ljud ör viktiga men inget står ut! sammanfattar nog tanken.
Det mörka är nog just syntar...ligger kanske m¨nda olika baspolare där; saågtänder, en skumt distad sax....(jo, sant) monosyntpbasar och n¨ågon pad....
Flämtningarna är redan nu en annan version! vi ha supit bort en fil på ftpen, men när den ordnas (ynothar den) så släpper vi nya versionen....tydligare sång, annat utro, lite körer och annat jox.
samt en ny kollaborant på gitarr ;)
vi har snart material till en EP :) intresserad ? ;)
tack för lyssning!!!
Hellpig: jodå, jobbigt...men framåt ,) du vet :P
DåligtGehör:
"vi har snart material till en EP smile intresserad ?"
Sign me up. Numba one fan!
idf:
känns som volymen automatiseras neråt..
kan bli grymt.. med min utrustning.. :lol:
nä ,men seriöst.. låter grymt.. sånt jävla filmscore..!!
känns jävligt amerikanskt o de, men lite tajtare o bredare ljudbild skulle nog få de o låta najsare!!
jag får ta mig en titt på det nu i veckan!!! kommer bli fetingfett!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida