Forum > Färdiga produktioner

AssHunter - Nu Kommer Becka!

<< < (5/13) > >>

Dividend:
Frågan är ju om det finns saker som inte går att skämta om, eller helt enkelt är dålig humor.  SOm svartsaft säger, hade din text handlat om nån politiker från SKara, hade det hela verkat mer klyftigt, satir och mindre pervo.
Nu blir det äckel-päckel stämpel för hela slanten :) Tyvärr!

(Nä, anser inte man kan skämta om vissa saker, satir är en sak, men detta är intelligensbefriat och kul upp till man är typ 14 ;) Bara det jag kritiserar egentligen. Lustigt att du gör onkel kånkel musik, med bra produktion dock ;) Intelligensbefriat som i exemplet med att skämta med en jude om förintelsen, eller med en tysk om nazitiden. Det går inte, förmodligen slår de en på käften eller blir iaf upprörda över försöket att skämta.
Vet inte om du fattar...
Diskuterade med en tysk om naziskämt btw, han sa att han kunde skratta åt sådana skämt, men när jag senare sa 'sieg heil' och gjorde nazihälsning när han skulle ta taxi därifrån, så blev han enormt irriterad  :D Tror nazihumor är känsligt ett tag till i germaniens trakter ;)

perrra:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.05.2008, 09:17:48 ---Frågan är ju om det finns saker som inte går att skämta om, eller helt enkelt är dålig humor.  SOm svartsaft säger, hade din text handlat om nån politiker från SKara, hade det hela verkat mer klyftigt, satir och mindre pervo.
Nu blir det äckel-päckel stämpel för hela slanten :) Tyvärr!

(Nä, anser inte man kan skämta om vissa saker, satir är en sak, men detta är intelligensbefriat och kul upp till man är typ 14 ;) Bara det jag kritiserar egentligen. Lustigt att du gör onkel kånkel musik, med bra produktion dock ;) Intelligensbefriat som i exemplet med att skämta med en jude om förintelsen, eller med en tysk om nazitiden. Det går inte, förmodligen slår de en på käften eller blir iaf upprörda över försöket att skämta.
Vet inte om du fattar...
Diskuterade med en tysk om naziskämt btw, han sa att han kunde skratta åt sådana skämt, men när jag senare sa 'sieg heil' och gjorde nazihälsning när han skulle ta taxi därifrån, så blev han enormt irriterad  :D Tror nazihumor är känsligt ett tag till i germaniens trakter ;)

--- Slut citat ---

Orginaltexten, är kanske ännu mer intelligensbefriad?

"Nä nu så får det räcka, för här kommer Rebecka, med ett micköverdrag som är gjort av plast"

l
 :o

Dividend:

--- Citat från: perrra skrivet 07.05.2008, 10:57:25 ---Orginaltexten, är kanske ännu mer intelligensbefriad?

"Nä nu så får det räcka, för här kommer Rebecka, med ett micköverdrag som är gjort av plast"

--- Slut citat ---

Vet inte. :) Försöker hålla ordning på spelningslistan som går här ;) Hävdar alltså INTE att du är intelligensbefriad, utan att din text är klart korkad om syftet är att vara rolig.
Du gör den musik du gör enormt bra, faktiskt, men fan geniet sträcker sig inte till texterna. Kom igen, skämta om Bert nu  :D

perrra:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.05.2008, 11:44:53 ---
--- Citat från: perrra skrivet 07.05.2008, 10:57:25 ---Orginaltexten, är kanske ännu mer intelligensbefriad?

--- Slut citat ---

Vet inte. :) Försöker hålla ordning på spelningslistan som går här ;) Hävdar alltså INTE att du är intelligensbefriad, utan att din text är klart korkad om syftet är att vara rolig.
Du gör den musik du gör enormt bra, faktiskt, men fan geniet sträcker sig inte till texterna. Kom igen, skämta om Bert nu  :D

--- Slut citat ---

Om jag berättade för dig vad Bert sa till mig och Nathalie igår, skulle du bli mörkrädd :P

Skulle man citera Berts prat i en låt, då kan vi börja diskutera..
Då är min text inget mot det :P

Dividend:

--- Citat från: perrra skrivet 07.05.2008, 12:32:24 ---Om jag berättade för dig vad Bert sa till mig och Nathalie igår, skulle du bli mörkrädd :P

Skulle man citera Berts prat i en låt, då kan vi börja diskutera..
Då är min text inget mot det :P

--- Slut citat ---

Ja, Bert är jäkligt frispråkig på ett jobbigt negativt sätt, sen att han alltid har åsikter som är helt tvärtom etablissemanget är iofs trevligt på nåt charmigt sätt, men gubbfan kunde fixa sig en vettigare attityd. Sämsta reklamen för Skara man kan tänka sig, hade fasen inte varit stolt över honom eller hans tivoli (finns det kvar?) om jag varit därifrån  :D

Ja bert som låt hade nog funkat dåligt. Eller en rappande Ian Wachtmeister värsta stunder över den svindyra cognacen från invaderat frankrike, årgång 43!! :)
Nä, då får man kanske AFA efter sig...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion