[img align=right]http://www.constructioncomplete.com/cc/images/items/b_DiamondConcreteChainSawsDiamondChainSawsGasPowered-PartnerHusqvarnaK950DiamondChainsaw.jpg[/img]Väldigt dundrande mix. Stråkarna striden väldigt med hmikes röst. Vokalerna är väldigt otrevligt dynamiska - fluktuativa. Rösten borde breddas på med en bra effekt. Stereobilden låter lite artificiell med vissa strings utbreddade extremt, och så rush-hour i mitten. En lättare och luftigare ljudbild skulle vara att föredra. Ingen riktig bas hittar jag heller, synthstråkarna fösöker kanske göra det. Rösterna borde balanseras bättre med varann, och möjligen panoreras lite kring mitten så att man kunde se tre personer stå i bredd, inte på varann. Körerna då hmike sjunger medsig själv är inte alls pannade så brett som de borde. Nu låter det dessutom som om vissa sångare skulle ha en strumpa på en SM58:a, och andra en Neumann.
Lyssna i lurar så hör ni också detta.
Tsm:
Bra feedback.Mixningen av sången tar jag på mig..Först hade jag en drös med stämmor som var pannade över hela fältet,på min sång..Skalade bort det mesta inför finalmixen glömde att panna ut de som blev kvar..Lätt fixat.
"rösten borde breddas på med en bra effekt"..Hur menar du? Delay,reverb,dubbning...?
Håller med om att sångdelarna är lite ojämt mixade volymmässigt..
Vem av oss har en Neumann? Förstår att det låter olika om våra sång prylar då det skiljer drygt hundra mil mellan oss..Tur att du inte hörde första och andra verren

När jag sjunger så här kraftigt,så brukar jag backa en bit - men då följer det med en bit av rumsljudet och jag brottas med betongväggar som jag försökt dämpa efter bästa förmåga..Menar du min eller Marias fil?
Dividend får ta det andra med dig,uppskattar verkligen att du lyssnade och kommenterade.
Mvh
Micael