Forum > Färdiga produktioner

Lådan - Min krona

<< < (2/4) > >>

ChromaWoods:
Jag gillar din lekfulla sida, Lådan! Den här påminner lite om Bumblebee.
Rösten lider lite av samma tendens som den i Bumblebee, dvs att den inte riktigt finner sin plats i mixen. Lite effekter och EQ skulle nog göra den gott och den skulle smälta in bättre. Tycker jag. Men myntljuden gillar jag skarpt! :D

På det hela taget: En skön låt som får mig på gott humör!

Lådan:

--- Citat från: ChromaWoods skrivet 24.03.2007, 18:00:01 ---Jag gillar din lekfulla sida, Lådan! Den här påminner lite om Bumblebee.
Rösten lider lite av samma tendens som den i Bumblebee, dvs att den inte riktigt finner sin plats i mixen. Lite effekter och EQ skulle nog göra den gott och den skulle smälta in bättre. Tycker jag. Men myntljuden gillar jag skarpt! :D

På det hela taget: En skön låt som får mig på gott humör!

--- Slut citat ---

Tackar tackar.
Dessa lekfulla spår som detta och bumblebee är två spår som jag tänkt hamed med andra spår i samma stil på en samlings EP.

Projketet är mest på skoj, men det fins en hel del seriösa budskap och metaforer.

Myntsamplingarna tycker jag med är rätt snygga. det är helt enkelt 2 enkronor som jag skramlar med i min hand:P

ja, det där med eq och rumsklang är inte min starkaste sida just nu,  men jag lär mig sakta men säkert:P

Att rösten inte sitter helt är nog mest pga lathet av mig skulle jag tro iofs:P

Kul att det tycks gillas därute av er gossar:D

// Thomas Da Låda!

Hellpig:
Vad är en liten Kapelaist?  :lol: Det här låter lika märkligt som det du tidigare lagt ut... ibland vet jag inte det är humoristiskt menat eller något helt annat som gått mig förbi. Lite för enformigt för min smak dock men så länge du känt skaparglädje o haft kul så är det ok för mig. Alla skall väl få sitt utrymme, eller så.  ^_^

ynot:
intro som heter duga det håller jag med om men känns lite som man inte skall ha bråttom med sådanhär musik ..utan att det skall flyta lite runtom kringen
man tänker lätt konst /ljudkonst
tycker padsen är lite för hårda i mellanregistret
gott med lite mobilstörning precis som vanligt i livet
kankse lite för sparsmakad till allt kommer på en gång lite ketchup effekt med den vasinnige jazz killen på elpianot.

men sköna vibbs ..
ynot

pirateKING:
Jag tycker det är helt värdelöst från ett musikaliskt perspektiv. Det är ju bara lite random, otight etc. Budskapet däremot är väl lite roligare.

Angående det där med doktor kosmos så tyckte jag först att det absolut inte var likt. Sen kom jag ihåg låten "Vill ni ha det som i Sovjet eller vaddå?", och då är det faktiskt rätt likt. Det är en grymm låt förövrigt.

Ne jag tycker faktiskt att det var rätt tråkigt detta. Mer varierande text skulle lyfta. Hela låten bygger ju på vad du har att säga liksom. Så om du utvecklar snacket så kanske det kan bli nåt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion