Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Imorgon är försent
jonnerstone:
--- Citat från: Fidden skrivet 26.04.2008, 15:38:07 ---Skitsnyggt. Gillar skånskan. Det snyggaste är ju helt klart när sången går upp en oktav, så tokigt snyggt arrangerat och ger låten ett verkligt snyggt lyft.
Tycker mig höra lite knas från någon slags tonkorrigerare, om man ska vara petig. Och så har jag liiite svårt för texter med stora ord som egentligen inte säger något, men det funkade rätt bra i denna ändå.
--- Slut citat ---
Tack så mycket, kul att det uppskattas. Idén med låten var lite att det skulle vara storslaget och pampigt. Vet inte om det lyckades, men det känns rätt mäktigt iaf. Därav kan jag tänka mig mig att Thomas valde att skriva en text som skulle passa in på den idén.
Ang. Pitchkorrigeringen så här du nog rätt. Jag var tvungen att ändra om tonerna lite på sångslingan i slutet på andra varsen för att få ett lyft in till sticket. Eftersom sångaren(Thomas a.k.a silverpilen) bor 60 mil från mig så var det lättare att göra så. Men jag ska göra så att det blir en effekt av det istället för att få det att låta naturligt.
Tack för kritik!!
Väl mött
Micke
jonnerstone:
--- Citat från: Fidden skrivet 26.04.2008, 15:38:07 ---
edit: haha, vadå överanvändande av ordet "snyggt". ska gå en synonymkurs :P
--- Slut citat ---
Haha :lol:
Åsa:
Blev glad när jag upptäckte en ny låt från Biscuit Barney -som jag för övrigt tycker är ett himla snyggt namn! Och ännu gladare blev jag när jag lyssnade.. Skitbra, så skön låt, och jag är ju rätt frälst i sångaren :)
Låten är färdig för att spelas i etern :D Om och om igen!
ps. såg att du ska bli pappa! Grattis! Och du, för att svara på frågan: nej man behöver inte bli vuxen, låt barnasinnet vara kvar, det blir så mkt roligare då! För barnen också :D
stajo:
Lyssnar på den ena bra låten efter den andra och tycker jag bara ägnar mig åt att klappa folk på axeln.
Men men gillar låten, riktigt skön.
Enda lite lite negativa är texten, lite upprabblande av klyschor? Fast samtidigt gör frasen "De e så" att det får passera för mig ;)
Sången tyckte jag först att den kunde vara aningens närmare, fast nu vet jag inte längre...
Bra
/Staffan
Markus Broberg:
Grymma texter och snyggt ljud. Nu blev jag glad:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida