Forum > Färdiga produktioner

mahan - On The Slow Side

<< < (3/3)

mahan:

--- Citat från: Hellpig skrivet 26.03.2007, 00:56:24 ---Tycker att det är litet intetsägande i dess nuvarande form. Om dragspelet blev till sång skulle det säkert kunna ändras men ljudbilden är lite väl polerad, åtminstone i mina öron. Gitarren o pianot är väldigt glada i diskanten och tävlar nästan lite med varandra. Det är inget fel på det här - det är kanske bara jag som inte brukar lyssna på så här snäll musik. Jag kan inte riktigt placera in det eller riktigt vad jag tycker om det. Men som sagt - som helhet låter det lite för snällt, kanske tom lite för midi? Osäker.

--- Slut citat ---

Tnkx Hellpig!
Visst e de snällt att du tycker att de e snällt  :D Som sagt så har Harmonika Mike anmält sig att fylla på med munspel, det ska väl ta lite av snällheten.  :rolleyes:
To midi or not to midi? Erkänner att jag använder mig rätt så mycket av midi vid planerings och uppsättnings skedet. Snabbt och smärtfritt. Sen gäller de ju att förvandla hela rasket så att slutresultatet blir en mp3:a  ;)

Burnin Sven:
Det är lite mycket som är igång hela tiden tror du skulle tjäna på ett mera avskalat arr. Fin låt tycker jag minsann det ska nog gå i hamn det här ska du se. Javisst fan glömde, basen och baskaggen skulle nog lira mer på 1 osså 2 osså 3 osså 4 osså vidare, mest långa toner på basen rakt på med sparsamt med markeringar och guran skulle nog lira på lite 6/8 feeling kanske lite triolfeeling rytmiskt sett. Tror du skulle få ett jämnare flyt, det blir lite stötigt rytmiskt som det är nu tycker jag. Har du ett jämt flyt i bakgrunden så kan pianot och annat stå för dom snygga markeringarna och utsmyckningen även rytmiskt. Men som sagt fin sak så det är värt att köra på minsann. Lycka till
Göran

mahan:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 27.03.2007, 19:08:47 ---Det är lite mycket som är igång hela tiden tror du skulle tjäna på ett mera avskalat arr. Fin låt tycker jag minsann det ska nog gå i hamn det här ska du se. Javisst fan glömde, basen och baskaggen skulle nog lira mer på 1 osså 2 osså 3 osså 4 osså vidare, mest långa toner på basen rakt på med sparsamt med markeringar och guran skulle nog lira på lite 6/8 feeling kanske lite triolfeeling rytmiskt sett. Tror du skulle få ett jämnare flyt, det blir lite stötigt rytmiskt som det är nu tycker jag. Har du ett jämt flyt i bakgrunden så kan pianot och annat stå för dom snygga markeringarna och utsmyckningen även rytmiskt. Men som sagt fin sak så det är värt att köra på minsann. Lycka till
Göran

--- Slut citat ---

Tack Göran!
Nu blev det "tänka på" ;), många nya ideér. Ska nog försöka ge lite mer "jobb" åt baskaggen. Akusten bör väl också dras in på nytt, oboy nu blev det jobbigt :rolleyes:

Men det har du rätt i att ett jämnare flyt skulle vara ok...

h. mahan

equality:
Låter trevligt men lite ryckigt och grötigt. Tror den skulle bli vilsammare om du lugnade ner basen något. Den spelar alldeles för ostrukturerat och på baskaggen en del. Lite för många instrument som kämpar om uppmärksamheten. Pröva enbart bas, piano och dragspel, försök motivera noga varje instruments berättigande och ta bort det som inte är absolut nödvändigt. Luftigare arr skulle lyfta låten.

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 27.03.2007, 20:46:55 ---Låter trevligt men lite ryckigt och grötigt. Tror den skulle bli vilsammare om du lugnade ner basen något. Den spelar alldeles för ostrukturerat och på baskaggen en del. Lite för många instrument som kämpar om uppmärksamheten. Pröva enbart bas, piano och dragspel, försök motivera noga varje instruments berättigande och ta bort det som inte är absolut nödvändigt. Luftigare arr skulle lyfta låten.

--- Slut citat ---

Tackr EQ

Lite samma tankar som Göran ovan. Måst nog ta hela låten under helbesiktning.  ;)

Under tiden kan du kolla in senaste vers. av On the Buster ver 3.2, den e nu på <färdiga demon>. Kan vara att jag har klåpat när jag har putsat bort dom gamla versionerna :wub:

h.  mahan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion