Forum > Färdiga produktioner

mahan - On The Slow Side

<< < (2/3) > >>

mahan:

--- Citat från: Fidden skrivet 25.03.2007, 16:03:39 ---Jättefin låt som med rätt sång och sångbehandling inte alls behöver låta dansband. Känns snarare som något i stil med ledmotivet till "cheers", du vet den där "where everybody knows your name", eller för all del "Handbags and Gladrags". Det är resultatet av det snygga pianot och den fina melodin. Självklart beror det lite på hur sångmelodin kommer se ut också, det känns inte helt självklart vad som är vers och refräng för tillfället.

Tycker inte att den där syntstråkmattan i bakgrunden behövs, den grötar mest ihop det.

--- Slut citat ---

Tackar Fidden!
Ska försöka få strupen och halsen i sångskick, (knappast blir rösten någå bättre, men lättare att sjunga :P) och så saknar jag fortfarande ord till låten. Ingen har fortfarande anmält sig som ordsnickare :rolleyes:
Fortsätter att ut (in)veckla låten

h. mahan

mahan:

--- Citat från: Fidden skrivet 25.03.2007, 16:03:39 ---Jättefin låt som med rätt sång och sångbehandling inte alls behöver låta dansband. Känns snarare som något i stil med ledmotivet till "cheers", du vet den där "where everybody knows your name", eller för all del "Handbags and Gladrags". Det är resultatet av det snygga pianot och den fina melodin. Självklart beror det lite på hur sångmelodin kommer se ut också, det känns inte helt självklart vad som är vers och refräng för tillfället.

Tycker inte att den där syntstråkmattan i bakgrunden behövs, den grötar mest ihop det.

--- Slut citat ---

Fidde, vi är helt överens!
Bär ut stråkarna i trädgårn och gräver ner dom :P Dom kommer alltid med av "gammal" vana, undrar varför  :wacko:, Tackar för the comment!

tsmalmbe:
Begreppet är "kill your darlings". Det man gillar mest i sin egna produktion, skall man vara mest kritisk mot. Stråkar fyller ut vackert, men har en tendens att "kväva" en massa annat.

Vi har alla våra darlings som borde killas nu och då tror jag.

edit: gitarren låter fint, trummorna är lite väl i bakgrunden ännu.

mahan:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 26.03.2007, 00:39:41 ---Begreppet är "kill your darlings". Det man gillar mest i sin egna produktion, skall man vara mest kritisk mot. Stråkar fyller ut vackert, men har en tendens att "kväva" en massa annat.

Vi har alla våra darlings som borde killas nu och då tror jag.

edit: gitarren låter fint, trummorna är lite väl i bakgrunden ännu.

--- Slut citat ---

Tackar för det tsmalmbe!
Som ja redan lovade Fidde så ska ja bära ut stråkarna, :unsure: eller sku ja nu spara en...
Mixen är ju på hälft sas, väntar på Hmike:s munspel, och sen sången om nån sku (jaama, jaama) ha överlops ord i bordslådan ;)

Hellpig:
Tycker att det är litet intetsägande i dess nuvarande form. Om dragspelet blev till sång skulle det säkert kunna ändras men ljudbilden är lite väl polerad, åtminstone i mina öron. Gitarren o pianot är väldigt glada i diskanten och tävlar nästan lite med varandra. Det är inget fel på det här - det är kanske bara jag som inte brukar lyssna på så här snäll musik. Jag kan inte riktigt placera in det eller riktigt vad jag tycker om det. Men som sagt - som helhet låter det lite för snällt, kanske tom lite för midi? Osäker.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion