Forum > Färdiga produktioner
mahan - On The Slow Side
mahan:
LÅTNAMN: On The Slow Side ver2.0
ARTIST/GRUPP: Johan Malmberg
GENRE: not a clue
LÅTLÄNGD:3:25
KOMPOSITÖR: Johan Malmberg
PRODUCENT: Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE: husflugan
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
EDIT: 31.3 klo 13.30 Här är version 3.0 på test. Stråkarna utkastade, midi-feelis minskad med "riktig" bas:rolleyes:.
Dragspelet (mellodin) kommer fortfarande att slås ut av nånsorts sångprestation, bara jag hittar ord :wacko:
Där finns utrymme lämnat åt dig HM :D
http://www.speedyshare.com/536393706.html
Commentz mottages...
Emulator:
Fin melodi, bra ljudbild som kanske blir lite för mycket dansband för mig, men det är ju endast en smaksak. Kan ju ändras beroende på sångare etc. Runt 130 kommer lite sköna toner in som ger en lite annan styuk på låten..lite jazzit nästan bitvis.
bra låt som kommer bli kanon om den får lite sång och omvårdnad i form av någon eller några vassare klanger också. Kanske munspel ala Hmike (läste er diskussion) eller någon lätt distad elgitarr :)
fast de e ju bara vad jag tykcer .)
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 24.03.2007, 02:43:42 ---Fin melodi, bra ljudbild som kanske blir lite för mycket dansband för mig, men det är ju endast en smaksak. Kan ju ändras beroende på sångare etc. Runt 130 kommer lite sköna toner in som ger en lite annan styuk på låten..lite jazzit nästan bitvis.
bra låt som kommer bli kanon om den får lite sång och omvårdnad i form av någon eller några vassare klanger också. Kanske munspel ala Hmike (läste er diskussion) eller någon lätt distad elgitarr :)
fast de e ju bara vad jag tykcer .)
--- Slut citat ---
Tackar för det!
Jamen, min musiksmak e ganska bred så den som har med mig att göra kan hamna stå ut för mycket.. ;) Munspel får vi med, skall också testa på din ide med distad guitarr. Vi slår lite mera fläsk runt den så snart har vi ny nationalsång för Obersdofmund :wub:
Slutresultatet ännu oklart, får vänta o se...
91:an:
Låter snyggt, hade behövts riktigt munspel, blir för mycket som samplat.(eller dragspel). Det enda som saknas är väl sång, nu är det illustrationsmusik till film, mycket bra som sådan också.
Fidden:
Jättefin låt som med rätt sång och sångbehandling inte alls behöver låta dansband. Känns snarare som något i stil med ledmotivet till "cheers", du vet den där "where everybody knows your name", eller för all del "Handbags and Gladrags". Det är resultatet av det snygga pianot och den fina melodin. Självklart beror det lite på hur sångmelodin kommer se ut också, det känns inte helt självklart vad som är vers och refräng för tillfället.
Tycker inte att den där syntstråkmattan i bakgrunden behövs, den grötar mest ihop det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida