Forum > Färdiga produktioner
mahan - BOOGIE WOOGIE
mahan:
och EN liten fredagsbump!
Spetsat basen aningen, små andra filningar, nåt som blev bättre, nåt blev kanske sämre.
Kolla nu, för den är på väg till färdiga!
VERSION 4. 9 maj 2008 klo 06:30 finsk tid
Så nu är det dags att släppa denna låt, kanske, hugg o såg behövs dock ännu, kanske, lite, aningen... :)
h. johan
Rattlesnake:
Härlig roadmoviemusik! Här rullar många mil värmedallrande asfalt förbi, i lagom takt bakom sotade glas.
Jag kan inte begripa hur du har lyckats lära dig spela gura på detta sätt på bara ett par år, i vuxen ålder. Låter ju helt OK. Basen också.
Det enda som jag skulle ha gjort vore en översyn på trummorna:
A.) ljuden, baskaggen låter övertydlig i attacken a la metal, den skall vara rundare och goare. Sedan låter hängpukan konstigt och skär igenom ljudbilden.
B) Kvantisera! Det låter inte tajt. Eller kolla på trumspåret vilka slag du är mest off på, flytta dem till hälften mot rätt värde. Brukar funka bra för att tajta till utan att det blir stelt.
Lägg ner en halvtimme till på låten så är du i mål!
Har inte hört de tidigare versionerna men denna låter väl fulländad vad gäller mixen.
mahan:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 09.05.2008, 10:17:39 ---Härlig roadmoviemusik! Här rullar många mil värmedallrande asfalt förbi, i lagom takt bakom sotade glas.
Jag kan inte begripa hur du har lyckats lära dig spela gura på detta sätt på bara ett par år, i vuxen ålder. Låter ju helt OK. Basen också.
Det enda som jag skulle ha gjort vore en översyn på trummorna:
A.) ljuden, baskaggen låter övertydlig i attacken a la metal, den skall vara rundare och goare. Sedan låter hängpukan konstigt och skär igenom ljudbilden.
B) Kvantisera! Det låter inte tajt. Eller kolla på trumspåret vilka slag du är mest off på, flytta dem till hälften mot rätt värde. Brukar funka bra för att tajta till utan att det blir stelt.
Lägg ner en halvtimme till på låten så är du i mål!
Har inte hört de tidigare versionerna men denna låter väl fulländad vad gäller mixen.
--- Slut citat ---
TAckar Snoken!
Vill ju bara säga att det lönar sig att lära en gammal hund sitta! :D
Och va snyggt att du kom på genren: "ROADMOVIEMUSIC! :)
Skall ta en allvarlig diskussion med trummisen i kväll, antingen börjar han spela som folk eller så blir han kickad! :D
Tackar för lyzzningen o saklig komment!
h. johan
Harmonica mike:
Hej Johan.
Släng upp den på färdiga och lägg den i spelaren så jag också får lyssna..Det är ju nästan mobbing det här :lol:
Ingen låt fanns med i pm:et du skickade på min mail..
Nåväl jag drog ett mail till din 222 pryl idag om ett annan fråga,kolla det..
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.05.2008, 16:52:47 ---Hej Johan.
Släng upp den på färdiga och lägg den i spelaren så jag också får lyssna..Det är ju nästan mobbing det här :lol:
Ingen låt fanns med i pm:et du skickade på min mail..
Nåväl jag drog ett mail till din 222 pryl idag om ett annan fråga,kolla det..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Men det var som attan till fadepruttan! :ph34r: :angry:
Verkar ju som Bodenfarbrorn har satts i bojkott.
HAr en senaste version till här och sen åker den upp på färdiga, där skall väl även HM ha tillträde! :D
Så försök hålla ut en liten stund ännu...
kommer ju fanken int ihåg hur man slänger upp denna tråd på färdiga utan att tappa alla snygga inlägg
Sista versionen innan flyttet till färdiga,
fixat trummorna, quanizerat o klart:
VERSION 5 9 maj 2008 klo 17:50
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida