Forum > Färdiga produktioner
Yllet - I just cleaned the floor och Mental Aid
Harmonica mike:
Mental aid då..
Sång stämman ligger mer i vänster än i höger,blir lite kluven där...Miss eller genom tänkt?
Du har ju dragspel och gura i balans där,men inte sången...Nu är ju detta ett hörlurs fenomen,så det kanske inte är så mycket att bry sig om.Det är väl det enda som "stör" mig i denna.Möjligen lite mer tryck från basen,men låt mastrings teknikern göra skäl för sin lön.Ljus och luftig ljudbild.Man hör alla inslag i låten,suveränt utnyttjande av frekvens spektrat!
Detta är skickligt gjort på hobby nivå,i mina öron så låter det mycket proffsigt.
Mvh
Micael
Yllet:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 23.03.2007, 12:04:49 ---Låter mycket bra. Låt masteringen göra sitt jobb, så har du ett väldigt fint resultat. Gillar akustiska gitarrerna. Din combfiltrerade röst låter bra, trots att jag avskyr sånt. Får mycket Pink Floyd -associationer, sent 60-tal då alltså, just från rösten.
--- Slut citat ---
Fantastiskt roligt att höra. Har själv aldrig tänk i Pink Floydbanorna gällande just dessa två låtar, men nog ligger det där i bakgrunden och maler. Älskar 60-70-tals produktioner, så betyget kunde knappast blivit bättre.
Tack för att du tog dig tid
Yllet:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.03.2007, 12:07:13 ---Mental aid då..
Sång stämman ligger mer i vänster än i höger,blir lite kluven där...Miss eller genom tänkt?
Du har ju dragspel och gura i balans där,men inte sången...Nu är ju detta ett hörlurs fenomen,så det kanske inte är så mycket att bry sig om.Det är väl det enda som "stör" mig i denna.Möjligen lite mer tryck från basen,men låt mastrings teknikern göra skäl för sin lön.Ljus och luftig ljudbild.Man hör alla inslag i låten,suveränt utnyttjande av frekvens spektrat!
Detta är skickligt gjort på hobby nivå,i mina öron så låter det mycket proffsigt.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Brukar vara ganska petig gällande balansen, och har faktiskt inte reagerat angående sången. Ska ta mig en ordentlig genomlyssning, det kan hända att du har rätt. Vidare så har jag faktiskt gått i samma tankar gällande basen. Men jag väljer nog hellre att ge mer tryck redan i mixen, än att låta mastringstekniker utföra en räddningsaktion. Hehe
Tack för klarsynt och snabb kommentar. Uppskattas
Harmonica mike:
Bra att du är noga,då blir slutresultatet så mycket bättre.
Tänk på att lämna några decibel till teknikern..
Mvh
Micael
Nikolaus:
tycker det låter bra. går det att lyffta upp ljudninvän på något av instrumenten i första låten likt du gör med munspelet på låt två kan det bli lite mer krydda. kanske taburinen eller synthen där det inte är sång.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida