Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I just cleaned the floor och Mental Aid

<< < (3/4) > >>

Emulator:
Bra. Tror att cleaned the floor äör en av de låtar jag hört som bäst förmedlar en känsla som texten beskriver. Jag verkligen ser en halvbakis kille glida runt i gårdagens skjorta och plocka upp saker....öppna fönstret, gardiner vajar. En mugg kaffe och titta ut på solen som belöning. Jättebra helt enkelt!

:)

Yllet:
Tack för inlägg niko och emu. Nu börjar det verkligen närma sig slutskedet, ska bli skönt att äntligen lämna låtarna ifrån sig :)

Wernborg:
Hej. Bara att gratulera till två kanonlåtande låtar.  :rolleyes:

Lägg Mental aid först på skivan. Den kommer igång och fångar intresset snabbare än I just cleaned... även om hooken i den låten kanske är lite, lite starkare så tar det en stund innan den sätter sig.

Lycka till / W.

Yllet:

--- Citat från: Wernborg skrivet 24.03.2007, 13:31:59 ---Hej. Bara att gratulera till två kanonlåtande låtar.  :rolleyes:

Lägg Mental aid först på skivan. Den kommer igång och fångar intresset snabbare än I just cleaned... även om hooken i den låten kanske är lite, lite starkare så tar det en stund innan den sätter sig.

Lycka till / W.

--- Slut citat ---

Ska ha fyra låtar på skivan (+ en hemlig hittils okänd) ... Im in a sideshow, 20 million people, i just cleaned the floor samt mental aid.

Ordningen jag hade tänkt mig är cleaned, sideshow, 20, mental... men du kanske har rätt... men det handlar nog mycket om hur man mastrar plattan också. Jag vill ha en ganska soft början, som man vaggas in i. Samtidigt är det en tydlig hook i cleaned, som i alla fall jag tycker sätter sig.

Yllet:
EDIT: Angående mental aid, så är det den låten ja själv har svårast för, men som många verkar gilla, vilket är ett dilemma. Tycker inte riktigt den passar in soundmässigt med mina andra låtar. Så vi får se hur jag löser problemet, hehe

Tack för en fin kommentar

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion