Forum > Färdiga produktioner
Yllet - I just cleaned the floor och Mental Aid
Wernborg:
Låtordningen på skivan avgörs kanske också vad du ska ha den till. Är det ett färdigsläpp eller demo för att övertyga skivbolagen om att signa dig? Per Gessles citat "Don't bore us, get to the chorus" är nog inte att underskatta.
Yllet:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.03.2007, 14:29:02 ---Låtordningen på skivan avgörs kanske också vad du ska ha den till. Är det ett färdigsläpp eller demo för att övertyga skivbolagen om att signa dig? Per Gessles citat "Don't bore us, get to the chorus" är nog inte att underskatta.
--- Slut citat ---
Det är en skiva för lyssnarna, inte kritkerna, om man så säger...
Hellpig:
Lyssnat på Mental Aid. Det första som slog mig var hur krispiga gitarrerna låter, fint. Det andra är munspelet - är det en plugg?? Det låter lite så. Men jag kan ha fel, det har hänt förr. Basen är för svag. Lite malande, alltså låten som helhet. Nu lyssnade jag inte jättenoga på texten - en bra sådan kan ju rädda upp det. Annars låter det bra!
Yllet:
--- Citat från: Hellpig skrivet 26.03.2007, 01:24:21 ---Lyssnat på Mental Aid. Det första som slog mig var hur krispiga gitarrerna låter, fint. Det andra är munspelet - är det en plugg?? Det låter lite så. Men jag kan ha fel, det har hänt förr. Basen är för svag. Lite malande, alltså låten som helhet. Nu lyssnade jag inte jättenoga på texten - en bra sådan kan ju rädda upp det. Annars låter det bra!
--- Slut citat ---
"Munspelet" är en melodika och ingen plugg :) Texten är nog låtens största behållning, så den får du ta och lyssna på, hehe. Tack för inlägget. Mastring pågår för fullt.
Ha det
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida