Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - The Worlds shortest swing.
Harmonica mike:
--- Citat från: Tokai skrivet 10.05.2008, 19:12:46 ---coolt coolt!
Säger inte så mycket mer, just nu,
förutom att det är
jättebra framfört. Bra driv i allt. Nån nämde James Bond. Varför inte nu när Amy Winehouse har backat ur.
--- Slut citat ---
Tack Staffan.
Låten är väl inte så mycket att hänga i julgranen,lirade detta mest för att ni skulle få höra hur min egenhändigt byggda övertonsflöjt av koppar rör låter..
Givetvis går det att utveckla denna korta jazz improvisation..Får jag inspiration igen så ..kanske..
Nåväl,skitkul att du diggade "en minutarn".. :)
Lyssna på "Crazy moves" med en likadan flöjt byggd av ett vanligt pvc rör,lite mer utvecklat lir där - men den flöjten surar lite mer än denna..Men svänget är rätt nice.
Mvh
Micael
91:an:
Imponerande att spela såpass på flöjt som dessutom är hemgjord! Flöjtspelet ligger i en annan division än trum och bas. Kanske byta basljud till nåt mer akustiskt ljud? Trumspelet tycker jag spelar mer latin medans flöjten och bas kör jazz vilket får en att fundera. Men du nämnde inledningsvis att du var utanför hemmagenren och tassade om jag minns rätt... :)
equality:
Härligt Micke! Påminner om en del om sånt där som jag kunde spela på hög volym och exet skrek "Stäng av!" Kan inte komma på någon referens just nu och bara det är väl ett gott betyg. Fasen vad duktig du har blivit på bas.....och FLEÖJJT!! Lite längre plze! :D
Harmonica mike:
91:an:
Basen,ja jag lirar på min femsträngade Warvick..rätt in i mixern..Kommer inte ihåg om jag la Ampex pluggen på denna..tror att jag bara skar lite botten och lyfte hela rasket i övre mellan registret..Ackesound blir svårare,vet inte om det går att få till i den pluggen? Rätt ny leksak som jag inte har riktig koll på än..Trummorna är ez:s lilla cocktail kit - i original utförande..Lirade lite fills på keys till en loop jag hittade..Japp,jazz är inte riktigt min grej,jag är ju en bluesman som utforskar lite country och souligt funk sväng mellan varven..
Equality:
kul att du hittade hem från Japan..Jag var lite orolig ett tag då du inte synats i mina trådar på ett tag.. :)
Jo jag klämmer på basen dagligen.Lirar ju lite ackegura så lite koll har man var tonerna ligger..
Det som tog längst tid att få till var de ständigt ringande sidotonerna när jag slog an en sträng,har fått bukt på det nu via tips av min baspolare från bandet..En ton i taget.. :)
Till er bägge:
Övertonsflöjt,ja jag hittade en länk här på KR i övriga instrument tråden som Jay Thomas startat.
Länken går till youtube som utförligt beskriver hur man bygger sådana här rackare.Men jag är ju en sån där experiment kille så jag vill hela tiden utveckla det jag lär mig..Byggde några av koppar rör..Det är en sån jag lirar på i denna låt.
Kolla bilderna på dom i Jay Thomas tråd,dom är rätt fräcka - och sen att dom faktiskt går att lira på - skitkul!
Stort tack för kommentarerna boys.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: gitarrmannen skrivet 08.05.2008, 13:07:21 --- :D :D :D mer kopparflöjtar till folket..
rock on... eller jazz on rättare sag...
--- Slut citat ---
Gitarrmannen:
Ny kille på forumet,kul!
Passar på att säga välkommen hit.Japp mer flöjt kommer det att bli.Kul instrument att lira på och väldigt lätt att bygga..
Nu skall jag se vad du har att bjuda på i musikväg..Tack för kommentaren.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida