Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - The Worlds shortest swing.

<< < (6/8) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Stolle skrivet 02.05.2008, 00:36:35 ---Jäklar! Det här svänger ju!
Det låter skönt 70-tals flum-flöjtspel. Jag får lite utflippad Jethro tull känsla.
Jag vill också kunna spela flöjt så. Det hade passat i lite artrockiga låtar.

--- Slut citat ---

Hej stolle.
Ja liret i denna är inte så mycket att hänga i julgranen,,Mera en test av hur min egenhändigt byggda
övertonsflöjt låter i kopparrörs tappning..

Lyssna på en låt som heter "Crazy moves",där lirar jag "bättre"dock på en sämre flöjt av ett vanligt el-pvc rör som jag byggt..Den surar betydligt mer än denna,men grundliret är bättre tycker jag..
Jag är färsk i både bygge och lir,så jag känner mig stolt över att du gillade det!
På nån månad så skall jag nog få till det.. :)

Vidare så finns det bilder på hur mina flöjter ser ut i "Övriga instrument tråden"..

Mvh
Micael

Rattlesnake:

Det svänger ju!

Låter ju kalasbra om flöjten. Kompositionen är väl kanske ingen man kommer att gå och gnola på, men... :)

Är helt faschinerad över hur du får det att låta så skitbra om dina produktioner, det är verkligen hög studioklass över resultatet.  B)

Harmonica mike:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 07.05.2008, 23:58:55 ---
Det svänger ju!

Låter ju kalasbra om flöjten. Kompositionen är väl kanske ingen man kommer att gå och gnola på, men... :)

Är helt faschinerad över hur du får det att låta så skitbra om dina produktioner, det är verkligen hög studioklass över resultatet.  B)

--- Slut citat ---

Tjena Rattlet.
Låten ja,mest ett snabb jobb för att få en grund för flöjten.Givetvis går det att utveckla grundarret,men tanken var att ni skulle få höra hur kopparrörs flöjten låter i lite "jazzigare" tappning..Och den verkar gå hem i alla läger.

Mixen/produktionen,ja men det tackar jag för.Sen jag köpte basen i fjol sommar,så har allt hittat sin plats.Trummorna får jag fortsätta att bråka med ett tag till..Min gamla trummis,från live tiden, är strax klar med sin studio - då får jag riktiga trummor på mina alster.. :) Förmodligen så åker låtarna upp ett par snäpp kvalitetsmässigt med riktiga trummor,för han kan verkligen lira! Betat av en drös trummisar genom åren,tog ett tag innan jag lyckades locka med Daniel i bandet..Tråkigt bara att vi lade ned det hela,mest mitt fel då jag ledsnade på att harva runt med coverlåtar..Men nu börjar jag få ihop låtar så det räcker för en spelning,så man vet aldrig..

Tack för kommentaren.

Mvh
Micael

gitarrmannen:
 :D :D :D mer kopparflöjtar till folket..

rock on... eller jazz on rättare sag...

Tokai:
coolt coolt!
Säger inte så mycket mer, just nu,
förutom att det är
jättebra framfört. Bra driv i allt. Nån nämde James Bond. Varför inte nu när Amy Winehouse har backat ur.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion