Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - The Worlds shortest swing.
Harmonica mike:
Låtnamn:The Worlds shortest swing
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Hm
Ev,medverkande:Nope,just me på bas,ez,orgel,piano och övertonsflöt
Format:mp3
Status:Färdig demo..? Om det låter bra vill säga..
Genre:Ja törs jag skriva JAZZ?
Låtlängd:1.05,och nej - den blir inte längre än så här ^_^
Tillverknings år:2008
Hej:
Lirade in detta igår kväll,mixade till det idag.Detta är alltså min övertonsflöjt som jag gjorde av ett koppar rör..Nu är detta inte min vanliga genre så ni får ta bas och trummorna med en nypa salt..Ez har ett cocktail kit i grundutförandet,använde det då jag inte har nåt som liknar vispar bättre än så..
Jag tycker att koppar flöjten låter "bättre" än plast varianten,vad tycker ni?
Tacksam om ni kommenterar flöjten,låten är inte så mycket att hänga i julgranen..kanske.. :unsure:
Nåväl,gör som vanligt - såga på!
Mvh
Micael
max:
Oj, du har lärt dig spela flöjt riktigt fort! Liret låter proffsigt och snyggt :)
Tonerna låter renare nu än på förra flöjten. Du har ingen bild på den förresten? :) Hade varit kul att se hur en sån ser ut!
Bra baspel också, gillar att trummorna ligger lite i bakgrunden och att basen är så tydlig.
Ha det!
Memphis:
Instämmer helt med Max. Du har lärt dig fort och det låter proffsigt och snyggt. Även basen o trummorna lät tajt och bra. Visst kan du kalla detta Jazz.. tycker jag iaf. :ph34r: :) Jag vill också gärna se en bild på detta bygge. :wub:
Mvh
Memphis
jay thomas:
Kan bara säga gott mos! :) Du är en rackare på att bygga och spela och visst låter kopparn bättre än plasten. Är den "bättre" att spela på också?
Harmonica mike:
Max:
Det var snällt sagt Max om mitt lir:wub:
Jo jag tycker att koppar röret surar inte lika mycket.Några toner missar jag,men det beror nog mest på tempot.
Memphis:
Du gjorde mig också glad :wub: Faktiskt lättare än man tror att bygga en sån här och lira på den.Flöjten har en 6-7 rena toner som är fasta,kombinerat med fyra hål så får den denna stämning..Jazz ja,det är ju inte min genre i vanliga fall,så det var kul att höra att jag inte är ute och cyklar genremässigt :)
Tack också för bas utlåtandet,det var problemet i denna.Inte en susning hur jazz basister lirar,så det var ju kul att det funkade.
JT:
Japp,koppar röret funkar klart bäst! Det finns ytterligare fyra - fem toner en oktav ned som låter riktigt bra! Men dom är svåra att sätta då man måste blåsa mycket försiktigt..skall träna in dom också för att få ett mer varierat lir..Den här har jag gjort av ett 22 mm:rs koppar rör,ytterdimension..Har gjort en tunnare variant också som låter ohyggligt bra i A,inte tordas ta hål på den än..Tveklöst bäst sound i den.Med lätthet hittade jag 10 toner på den,tar jag upp hål på den,så har jag nog en rysare..
Till er alla då:
Jag har ingen server plats eller möjlighet att föra över mobil bilden till datorn,fotat med en 3.2 megapixlare så bilderna är bra..Om nån vill maila mobilnummer och sedan klistra in bilderna i tråden så vore jag oändligt tacksam.
Ifall nån fler vill se hur dom ser ut..Annars finns det en länk här på KR till youtube som visar hur man tillverkar en av ett vanligt el-rör..
Stort tack för vänliga kommentarer.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida