Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Birds and Bees

<< < (5/8) > >>

Dividend:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.04.2008, 19:33:04 ---Fluffigt är ..lixom luftigt, dynamiskt där komponenterna tillsammans gör att helheten blir just så  som jag tycker detta låter. Fattar du hur jag menar här? Ex: dina stråkar där uppe...ovanför pianots uttryck då...gifter sej maffigt :P

--- Slut citat ---

Haha, ja jag tror jag förstår!

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 17.04.2008, 19:16:59 ---Tycker mig ha träffat på dessa kinesiska insekter i nån av dina tidigare verk, men denna tappning sitter mycket bättre.
Helheten e snygg, några felslag otajthter borträknade.

Några små indikationer:
Pianots inrusning vid 2:10-2:13 bör du se över, låter oplanerat. Pianot fortsätter jäkla snyggt efter det.
Onödiga trumslag vid 2:30 och 2:35, ta bort dom.
Stringsen och blåsarna vid 2:40-2:49 låter råddiga.

Mitt favoritställe 2:15 till 2:40, jökla snyggt tema!
Så lite skruva till och detta kommer att höra till Best Of Dividend! :)

--- Slut citat ---

Ja, jag är i skåne, men skall upp till småland förmodligen imorgon, och då skall jag fasen ta och sätta ihop en finalmix! :D

BUMMP!!!

Eddi:
Ärligt talat Div. jag har flera gånger tänkt NEEEEEJ 7 minuter Div det pallar jag inte just nu. Och tryckt bort mig.Men som ALLTID när jag till slut lyssnar så kan jag konstatera att det nog är de bäst spenderade 7 minuterna någonsin. Du har en förmåga att förpacka en låt nuförtiden som ALLTID överraskar på något sätt. Denna gången var det det fabolösa pianospelet (som du inte kan lura mig med att det är programmerat) ja möjligen de där morsetonerna då 75% in i låten. Det här stycket ger mig en massa utan att jag kan peka på vad men det ger mig definitivt lust att skapa något liknande vilket gud borde förbjuda - Div du är mästerlig i det du gör helt klart.
Eko

Dividend:

--- Citat från: Eko skrivet 01.07.2009, 01:08:26 ---Ärligt talat Div. jag har flera gånger tänkt NEEEEEJ 7 minuter Div det pallar jag inte just nu. Och tryckt bort mig.Men som ALLTID när jag till slut lyssnar så kan jag konstatera att det nog är de bäst spenderade 7 minuterna någonsin. Du har en förmåga att förpacka en låt nuförtiden som ALLTID överraskar på något sätt.

--- Slut citat ---
Tack, det var snällt snaggt. Men detta är en gammal låt. typ minst 3 år gammal. Bygger på en tidigare version. Och kanske den jag tycker mest om. Men vissa hatar :D Kanske känsliga för falska noter? ;) Jag vet inte,, den känns "genialisk", typ som om Bthoven eller Mozart hade skrivit den. Det hade jag sagt även om jag inte hade gjort den själv :D

Den är ju så jääävla bra :D  Helt enorm... OCh typ inte alla musiker/andra fattar det... Det är en märklig dikotomi, som det kallas inom logiken ;) Och förmlodligen i läkarvetenskapen också... :)

Så blir lika glad varje gång nån skriver att de gillar den.

--- Citera ---Denna gången var det det fabolösa pianospelet (som du inte kan lura mig med att det är programmerat) ja möjligen de där morsetonerna då 75% in i låten. Det här stycket ger mig en massa utan att jag kan peka på vad men det ger mig definitivt lust att skapa något liknande vilket gud borde förbjuda -

--- Slut citat ---

JA vissa delar är säkert spelade. .. :) Det ser jag fram emot!!

--- Citera ---Div du är mästerlig i det du gör helt klart.
Eko

--- Slut citat ---
TACK!

equality:
Gillar det taktfasta pizzicattot där innan pianot som kommer insmygande fint. Andra gången pianot kommer in hoppar jag till men lutar mig tillbaka av några snygga passager. Sedan "ballar det ur" med några märkliga harmonier vid 02:40. Vet inte vad jag skall tycka om det. Verkar som du vill bryta sönder det vackra innan det blir för mycket? Men sedan blir det ju lika vackert igen varför jag inte riktigt hänger med här. Kanske nån slags inre kamp där "det goda" segrar? Vid 04:02 blir övergången alldeles för abrupt. Pianot grötar sig lite med basfiolerna också men bara lite. Snyggt när det lugnar ner sig något vid fem minuter men pianotonen vid 05:04 förstår jag inte alls. Passar inte in i tonarten? Sedan kommer några passager med ett tema som är jättefint med början 05:20 och du repriserar det några gånger. Åh vad jag önskar att du hade utvecklat detta något mer! Pampigt värre på slutet med pianokaskaderna. Intressant och stundals mycket njutbar lyssning. Jag förstår inte riktigt alla passager men det är jag det...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion