Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Birds and Bees
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 17.04.2008, 08:15:25 ---Vid 1.50 eller så,, det är ett par toner som känns lite sura. Jag kan ju iofs ha fått vatten i örat när jag duschade :-)
[...]
Pianot, behöver avmidifieras något. Kring 3 minuter så skulle jag vilja ha enkom ljus stråke och piano.
--- Slut citat ---
Vid 1.50 är det ett skumt ackord som cello spelar också... Tror inte de är falska men skall kolla.
--- Citera ---Vissa partier är grymt bra. Introt är störtskönt. Partiet som börjar vid 4 minuter är jäkligt pampigt!
[...]
Grymt bra jobbat, som vanligt!
--- Slut citat ---
Tack väldans mycket! :) Och skriver ut dina kommentarer ovan. Så det blir nog en slutgiltig version...
Lådan: Tackar, kul att du dök upp
Dividend:
HM: Kul att höja morgonhumöret på distans :)
Marr: HEhe, vet inte vad "fluffigt" betyder :), men det verkar betyda något bra. Jag är rätt nöjd med det storslagna slutet, det bästa jag presterat kanske, fast det är kort.
(Ja, detta är sedan den hette 6 basuner och 1 piano, min favoritlåt....) Så kul att andra gillar den också!
mahan:
Tjohej Per!
Har lyckats få igång mitt ljudkort och verkligt skönt att lyssna på en avkopplande låt med good old Persound!
Tycker mig ha träffat på dessa kinesiska insekter i nån av dina tidigare verk, men denna tappning sitter mycket bättre.
Helheten e snygg, några felslag otajthter borträknade.
Några små indikationer:
Pianots inrusning vid 2:10-2:13 bör du se över, låter oplanerat. Pianot fortsätter jäkla snyggt efter det.
Onödiga trumslag vid 2:30 och 2:35, ta bort dom.
Stringsen och blåsarna vid 2:40-2:49 låter råddiga.
Mitt favoritställe 2:15 till 2:40, jökla snyggt tema!
Så lite skruva till och detta kommer att höra till Best Of Dividend! :)
h. johan
Marruschkka:
Fluffigt är ..lixom luftigt, dynamiskt där komponenterna tillsammans gör att helheten blir just så som jag tycker detta låter. Fattar du hur jag menar här? Ex: dina stråkar där uppe...ovanför pianots uttryck då...gifter sej maffigt :P
/Marr
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 17.04.2008, 19:16:59 ---
Har lyckats få igång mitt ljudkort och verkligt skönt att lyssna på en avkopplande låt med good old Persound!
Tycker mig ha träffat på dessa kinesiska insekter i nån av dina tidigare verk, men denna tappning sitter mycket bättre.
--- Slut citat ---
Tack för första raden, och tur då (andra raden) att jag inte jobbat i onödan.
--- Citera ---Några små indikationer:
Pianots inrusning vid 2:10-2:13 bör du se över, låter oplanerat. Pianot fortsätter jäkla snyggt efter det.
Onödiga trumslag vid 2:30 och 2:35, ta bort dom.
Stringsen och blåsarna vid 2:40-2:49 låter råddiga.
Mitt favoritställe 2:15 till 2:40, jökla snyggt tema!
Så lite skruva till och detta kommer att höra till Best Of Dividend! :)
--- Slut citat ---
SKrivit ut dina "indikationer", så skall jag see... Tack för lyssning
/Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida