Forum > Färdiga produktioner

EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)

<< < (7/21) > >>

Emulator:

--- Citat från: freddy skrivet 16.04.2008, 15:32:21 ---Trevlig version, sången sticker ut och känns väldigt personlig. Dock har jag också lite svårt att se meningen med att försöka göra en snarlik tolkning av denna låt, precis det som HM var inne på. Ska man spela in en cover ska det vara lite vågat och annorlunda, så det finns någon mening att inte lyssna på originalet istället. Det räcker inte med att sången sticker ut, som den faktiskt gör i denna version. Jag vill nog ha dina fina industriprylar på denna låt Emu, varför inte fullt ös och distade gitarrer?

Nu blir det liksom lite mycket coverband för mig.. Dock gör ni ett stabilt jobb båda, det säger jag inget om. Är bara osäker på om det ger mig något.

--- Slut citat ---

japp. du har helt rätt....divi oxo (stal divis gura-tips) !

postar här ett litet försök att fläska till. OBS! bara för att kolla om det är i rätt riktgning....den är rätt grovhuggen o rutten på sina ställen än :D

fillsen tex låter ju kacka i hop med de nya...gitarren (synth) den med. skall kolla om man kan hota nån att vara med på den här :D

Så..........vad tror ni? Ny version här, och uppe i första inlägget:

Märk hur vår pålkran 080416

Åsa:
okej då.. jag kryper väl till korset då... har lyssnat tre ggr nu och tycker att den blir bättre såhär.. kör på  :D

Emulator:
vi åker vidare :)

Dividend:
Det låter som det lät i mitt huvud! :)

Dvs tummen upp! Satans vid 1:40 framåt, röjer det på som fan!!!

:) Detta blir bra!

Harmonica mike:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Nu jäddrar i min själ möter Bellman verkligheten i våran tid! Hade han haft synthar, då hade han dunkat till det istf att sitta och mesa på med sin luta.En ylande wernis(på gura helst  :lol: ),då börjar vi närma oss det geniala.

Detta blir inget helgerån,det blir ett skönt nyskapande av en kult låt.Precis så här ville jag höra låten när den kommer från Uppsala trakten signerad : MR Thomp!

Ös på,nu är ni på rätt spår :wub:

5 lyssningar nu,och ta mig tusan nackhåren reser sig.Denna vill jag ha som färdig verre!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion