Forum > Färdiga produktioner

EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)

<< < (6/21) > >>

Yllet:

--- Citat från: Emulator skrivet 16.04.2008, 01:15:51 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.04.2008, 01:13:33 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 16.04.2008, 01:07:05 ---Vackert, men jag håller mig nog till orginalet :)

--- Slut citat ---

Hel coolt Jon!!!
Den inspelningen hade jag också velat ha.. :P :lol: 

Sorry för ot här,jag kunde inte hålla mig :D

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

:lol: :lol: :lol:

--- Slut citat ---

Hahah, ja jag har den på stenkaka, ska bara exporta den till mp3, lär ta ett tag :(

Dividend:
Ja, den gick här på morgonen. Denna har jag gjort en version med också, sången var naturligtvis enormt bra  :unsure:, borde nästan länka till den om ni vill skratta litet  :lol:
Den är en stämningsfull, vacker tolkning.
Det enda negativa är att Marr sjunger "törstig" och inte "torstig" ;)

Skall bli intressant att höra hur det bli färdigt.

freddy:
Trevlig version, sången sticker ut och känns väldigt personlig. Dock har jag också lite svårt att se meningen med att försöka göra en snarlik tolkning av denna låt, precis det som HM var inne på. Ska man spela in en cover ska det vara lite vågat och annorlunda, så det finns någon mening att inte lyssna på originalet istället. Det räcker inte med att sången sticker ut, som den faktiskt gör i denna version. Jag vill nog ha dina fina industriprylar på denna låt Emu, varför inte fullt ös och distade gitarrer?

Nu blir det liksom lite mycket coverband för mig.. Dock gör ni ett stabilt jobb båda, det säger jag inget om. Är bara osäker på om det ger mig något.

Dividend:
Ja, håller med Freddy, kunde höra en distgura, som spelade 1 ackord per takt, bara nåt sånt skulle funka bättre...

Eller mycket blås och stråk, kan ge samma effekt.

Marruschkka:
Jo, precis vad vi kommit överens om igår...EMU ska ösa på längre fram i låten :P
Vi ville göra den med respekt; så var det sagt från början då.

Men jag höll nämligen själv på att somna mitt i lyssningen av låten-då inser man att det inte är någon vaggvisa som ska göras här;-)

Tror ni EMU var nödbedd?Nä-det trodde vi inte heller!!Så vi får se var det slutar....*s*

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion