Forum > Färdiga produktioner
EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)
Marruschkka:
"Nu jäddrar i min själ möter Bellman verkligheten i våran tid! Hade han haft synthar, då hade han dunkat till det istf att sitta och mesa på med sin luta.En ylande wernis(på gura helst :lol: ),då börjar vi närma oss det geniala."
Ja, EMU fick till det riktigt bra nu, (bravo!!)håller verkligen med om detta att tolka utifrån nutida uttryck-då blir det riktigt spännande.
Befriande, nu lär jag inte somna i fortsättningen, vaggvisan väck ;)
jonnerstone:
Partiet mellan c:a 1:40 till 2:20 går inte att beskriva med ord hur bra det är. Jag har aldrig gillat den här låten, har aldrig gillat trubadur/skald låtar överhuvudtaget. Men så här......Jaaaaaaaaaaaa. Me like a lot!!!!! Musik sång allt!!! PANG!!!!!
jay thomas:
Ballt! :)
Den senaste versionen tilltalade mig verkligen. Annars är jag ganska likgiltigt inför Bellman...
Emulator:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.04.2008, 01:16:02 ---Det låter som det lät i mitt huvud! :)
Dvs tummen upp! Satans vid 1:40 framåt, röjer det på som fan!!!
:) Detta blir bra!
--- Slut citat ---
kul :) tack för det divi!
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.04.2008, 09:24:46 ---JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Nu jäddrar i min själ möter Bellman verkligheten i våran tid! Hade han haft synthar, då hade han dunkat till det istf att sitta och mesa på med sin luta.En ylande wernis(på gura helst :lol: ),då börjar vi närma oss det geniala.
Detta blir inget helgerån,det blir ett skönt nyskapande av en kult låt.Precis så här ville jag höra låten när den kommer från Uppsala trakten signerad : MR Thomp!
Ös på,nu är ni på rätt spår :wub:
5 lyssningar nu,och ta mig tusan nackhåren reser sig.Denna vill jag ha som färdig verre!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
tack bluesman, det väremer verkligen. bra att ni gnällde så förbannat innan oxo så vi fick fingrarna ur :D
:wub:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 17.04.2008, 12:43:31 ---Partiet mellan c:a 1:40 till 2:20 går inte att beskriva med ord hur bra det är. Jag har aldrig gillat den här låten, har aldrig gillat trubadur/skald låtar överhuvudtaget. Men så här......Jaaaaaaaaaaaa. Me like a lot!!!!! Musik sång allt!!! PANG!!!!!
--- Slut citat ---
wow. sitter som en drygstolp tupp här och blir nästan tårögd :) underbart att läsa.
tack!
--- Citat från: jay thomas skrivet 17.04.2008, 13:01:04 ---Ballt! :)
Den senaste versionen tilltalade mig verkligen. Annars är jag ganska likgiltigt inför Bellman...
--- Slut citat ---
Tack o bock. är väl ingen trubardursnubbe själv, men melodin och harminierna i denna tilltalar mig verklgen.
ja marr: slutet skall fixas till :):)
tack så hjärtligt allihop!!
mahan:
Tjou EMU!
Måste ju erkänna min okunnighet, känner inte originalet, alltså låten, Bellman är nog bekannt...men inte familjebekannt...oh boy :P
Sounden på låten känns ju genast igen, du har hittat ditt eget sound, BRA!
Kompet känns dock lite åsidosatt när Marr stiger in i bilden.
Det behövs ett lite starkare arr här, och då menar jag inte volym.
Vet inte om det är meningen men sångdistet vid 2:32-2:38 sitter inte alls, inga dist på Marr, please!
Snygg, tung, bärande, personlig och stark sånginsats av Marr, brukar ju inte jämföra men namnet Aija Saijonmaa sticker upp, på ett positivt sätt.
Verkligt snygg sånginsats Marr! :)
Så du Emu, du får nog jobba hårt för att hänga med ;)
Snyggt samarbete, väntar på nästa version!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida