Jisses Micael!
Var ju imponerad över din kontroll över en massa instrument, men detta tar priset, WOW! 
Snygg fastnande melodi som spelas mycket proffsigt, jäklar mannen.
Nu e jag spiknykter, lyssnar och tas med in i denna lite trolldjungeldanaktiga låt.
Mera låtar med flötjsolos ombedes inom snar framtid! 
h. johan
Johan:
Blev glad av din kommentar,den bildar grunden för en bra dag idag

Det roligaste av allt,är att jag har byggt flöjten av ett vanligt elrör.Sen att jag fick till ett lir,ja det blev ju en bonus

Den surar lite på några höga toner.Eller rättare sagt,"flöjtisten" är under utbildning..Kanske kan jag lägga till övertonsflöjt till munspelet på någon månad,om nån frågar: "Vilka instrument lirar du?"

Rytm och toner sitter mellan öronen,din gura utveckling är ett bra exempel på det.Ibland så hittar man "rätt" instrument,och då är det bara att köra.Övertonsflöjtlir påminner lite om munspel,när man lirar utblås.Det finns ett gäng fasta toner,med hålen stängda - sen kombinerar man dom med att öppna de olika hålen - fyra hål på denna..Det tog en timme att klura ut hur instrumentet fungerade,sen var det bara att köra.
Inte byggt nån D Flöjt än,hade jag haft en så hade jag lirat på "Soldier of fortune",och skrämt slag på alla Deep Purple fans här typ IKEN..

Nåväl,mega kul att du gillade det.Givetvis så blir det flöjtlir på nåt fler alster framöver,tills dess:
Hang in there mate.
Just det jag har en mungiga också..

Nu skall jag till tandläkaren,mindre kul...Och dyrt!!
Mvh
Micael