Nya kommentarer nice..
JT:
Kollade in Ale Möller..Grym musiker! Jaha,du har byggt flöjten,har du nån låt här med övertonsflöjt?..Det hade varit kul att lyssna på..Tipsa mig om så är fallet..Jo jag hittade Konvoca,flöjtbyggar länken här på KR - det var så mitt intresse väcktes.Hålen på flöjten är efter hans tips om procentsatserna..Missade håltagningen med nån millimeter,därav dom orena tonerna..Nästa bygge skall bli perfekt..tror jag..

,det kan ju också vara jag som inte lirar rent..
Aettan:
"Jag har hört sämre solon av "riktiga" flöjtister"..Härlig kommentar,som gjorde mig mycket glad

,några sura toner dock i liret..Men det skall nog ge sig till nästa flöjtbygge,samt lite mer träning..
Karl:
Jag hittade en länk till youtube här på Kr som handlade om bygge av såna här övertonsflöjter..
Så jag köpte materialet för det facila priset av 40:- spänn! Förmodligen så räcker materialet till 6-7 stycken..Jag köpte för grova rör bara,vilket gjorde att flöjten blev lite för lång...Mina fingrar räckte inte till för att täcka alla sex hålen,så jag skippade helt sonika det första och det sista hålet..Flöjten fick en intressant stämning på det sättet..Nån tycker att den låter lite asiatisk,jag håller med om det.
Trummorna,jo ez:s rums reverb är inte så snyggt..I den här så är det expansionen "vintage" som låter..Dock orattat,velar lite hur jag skall göra med denna.Det bästa är att skippa ez:s rumsreverb och köra med samma som man har på mastern,det är min erfarenhet.
Sång måste in så flöjten får nog stryka på foten,åtminstone en del av liret,om det skall bli en komplett låt..Kul att du tyckte liret funkade lika bra som mitt munspel,blev glad av det så här tidigt på morgonen - så nu skiner jag som en sol hela dagen

Till er alla,stort tack för feedback. Riktigt roligt att ni gillade mina första stapplande steg i flöjtvärlden.Mer skall det bli..
Mvh
Micael