Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Crazy moves
jay thomas:
Ale Möller är en skånsk multiinstrumentalist som lirar mycket med Lena Willemark bla. Otroligt musikalisk man, njuter varje gång jag ser honom. Länk till hans majspeis, http://www.myspace.com/alemoller.
När det gäller flöjten har jag ju redan byggt två "rena" övertonsflöjter. Inga fingerhål alls mao, utan toner regleras enbart med luftstyrka.
Om du letar på youtube efter Koncovka eller bingbangbong, har samma kille som "förledde" mig att bygga flöjt, ett smart litet trick om hur du sätter hålen.
Aettan:
Jo det funkar riktigt bra helt enkelt om man inte visste så skulle man kunna missta den för en riktig tvärflöjt. Liret är riktigt bra med tanke på den korta övningstiden, kort sagt jag har hört sämre solon av "riktiga" flöjtister.
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.04.2008, 16:44:49 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.04.2008, 16:25:08 ---Visst är det kul med övertonsflöjt. Du kommer bli världsmästare, det hörs redan. Om du håller för bottenhålet får du några toner till. (Det kanske du visste redan, men i alla fall....)
Passar på att länka till min och Humleklos flöjtmassaker.
--- Slut citat ---
Tjena Wernis.
Skitkul instrument det här..Byggt tre nu,testade en utan hål,och då kan man lira på ett helt annat sätt..Lite färre toner dock,men ett jädrra schysst sound! Kapade den tyvärr lite för kort så den blev för ostämd för att slänga in ett "kombo lir" i denna..Hittade fyra och en halv ton på den utan hål,förmodligen så finns det fler,tränar ett tag till på den..he he
Nu har jag köpt ett tunnare rör,så nästa skall bli komplett med sex hål.
"Världsmästare".. :wub: Nu var du snäll,och jag skiner som en sol :D
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Japp, men jag menar att du ska hålla för själva änden på röret, inte hål på flöjten så att säga. Då kommer du upp i 10-12 toner.
Kolla här...
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.04.2008, 20:00:01 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.04.2008, 16:44:49 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.04.2008, 16:25:08 ---Visst är det kul med övertonsflöjt. Du kommer bli världsmästare, det hörs redan. Om du håller för bottenhålet får du några toner till. (Det kanske du visste redan, men i alla fall....)
Passar på att länka till min och Humleklos flöjtmassaker.
--- Slut citat ---
Tjena Wernis.
Skitkul instrument det här..Byggt tre nu,testade en utan hål,och då kan man lira på ett helt annat sätt..Lite färre toner dock,men ett jädrra schysst sound! Kapade den tyvärr lite för kort så den blev för ostämd för att slänga in ett "kombo lir" i denna..Hittade fyra och en halv ton på den utan hål,förmodligen så finns det fler,tränar ett tag till på den..he he
Nu har jag köpt ett tunnare rör,så nästa skall bli komplett med sex hål.
"Världsmästare".. :wub: Nu var du snäll,och jag skiner som en sol :D
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Japp, men jag menar att du ska hålla för själva änden på röret, inte hål på flöjten så att säga. Då kommer du upp i 10-12 toner.
Kolla här...
--- Slut citat ---
Grymt Wernis!
Vilken sida! Nu fick jag en aha upplevelse..Mången tack för det tipset! Utan att hålla för nedre änden så hittade jag fyra toner till direkt på den med utan hål! Så nu har jag nio! Ruskigt marigt och jobbigt att komma åt dom höga,man får ju ta i från tårna - och så blir det host attacker typiskt..Nåväl,jag skall skärskåda och lyssna på flöjterna på sidan under kvällen..
MEEEGA THANX!!!
Mvh
Micael
karl:
nice feel....lite sixties ala tv deckare när flöjten gör sitt....fantastiskt att det funkar med ett "vanligt" elrör...du har som vanligt bra driv i dina grejer...det enda jag numera har svårt för är soundet i EZ-drummer som jag aldrig egentligen har kommit underfund med hur man rattar för att få dom i samma rum....men annars lika bra på flöjt som harmonica...
Allt gott / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida