Forum > Färdiga produktioner

karl - Song to the frozen people

<< < (6/7) > >>

Dividend:
Verkar vara mest beröm så inte läst svaren så noga.

Produktionen känns ok, tjejsången jättetrevlig och passar bra in, killsången är också helt ok. Det är alltså "sara" som gjort/"komponerat" sångmelodin? Tycker isåfall ni skall ha fler samarbeten :), får väl säga också att du ju är en skicklig låtskrivare också ;), men resten sticker inte ut denna gång som det gjort förr i mina öron. Känns nästan som du kan skippa vissa av grejerna, t ex utropen utan att låten blir sämre eller bättre. (Alltså inte någon kritik egentligen, men jag förväntar mig väl enormt grymma idéer när du lägger upp en låt ;) Kanske behöver jag lyssna ett par gånger till, för att det skall funka. (Så blir det väl när man inte lyssnat på radio eller pop/rock, bara kr och typ tysk opera av okänd anledning, i nån månad ;).

Min kommentar är alltså kanske noll värd, men fick säga att låten är helt ok, och kanske t o m växer. :)

karl:
Plinka...tack för dina öron och kul att du tycker det är en skön låt...tnx

Fidden....ett återkommande problem med mina monitorer, försöker hålla tillbaka basen för att inte få för mycket i slutänden...funderar på att skaffa en sub-bas som komplement...sången har vi jobbat med och inte nöjt oss med en halvbra tagning eller jag iaf...Sara's tagningar var nog klockrena hela tiden....kul att du tycker om låten...tnx

Dividend....försöker själv att lyssna och skriva utan att läsa först för att inte ha en förutfattad mening...precis, Sara gjorde sångmelodin på min grund, jag hade skickat över en version med min sång som hon kunde köpa eller förkasta och valde det senare och gjorde en helt egen sångmelodi och då förstod jag att man kör ganska mycket i samma gamla spår...så det kändes fräschare på något sätt...
shit får nästan prestationsångest av "
--- Citat från: Dividend skrivet 12.04.2008, 23:05:47 ---men jag förväntar mig väl enormt grymma idéer när du lägger upp en låt ;)
--- Slut citat ---
att collab:orera är ju att kompromissa med materialet och man får ibland "stå över" sin egen känsla och det är inte alltid man klarar av det och då går collab:et i stöpet men att alltid sitta med sina idéer och bara göra som man själv vill blir enahanda i längden också...nästa låt dock blir en helt egen...tnx /  karl

Ola:
låter nice det här
lite låg outputt men det var inget bekymmer det var bara höja volymen  :)
bra jobbat.

karl:
Ja...jag ska panna ut lite grejer och höja output:en..../  tack för lyssning  karl

Bengan_gbg:
Tjena Karl!
Förbaskat bra prod och låt! Har ju hört både dig och Sara på varsina håll innan och rösterna gifter sig verkligen bra. Jag tycker du ska minska delayet på Saras sång - det är fasen enda anmärkningen jag har...lägg upp den på AE nu så jag kan sätta ett riktigt betyg :)

Edit: Sara hade den ju på sin sida.....recen klar :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion