Forum > Demolåtar
Coming into LA - Färdiga nästa? Mix nr 2 - 2008-04-17
Emulator:
oj jävlar vilket ös och oj så inte min musik :D
men spela kan du, gitarrerna är riktigt msutiga och bra gjorda. ner i volym lite, sång o trummor upp. sätt dig en stund och klipp bort nåt smackljud från sången så tycker jag definitivt att du skall ha leaden. hojta till så har du körfolk :)
gött mos!
Wernborg:
--- Citat från: ynot skrivet 05.04.2008, 12:41:22 ---hejsan mr W
hade jag inte vetat nått om dig hade jag gissat på gittarist med stort G
svänger fint solot fick kanske en jazzton för mycket o ligger lite högt vilket de flesta guror gör
men det andas spelglädje o det är fan skönt
tony
--- Slut citat ---
:wub: :wub:
Oj, visste inte att man kunde få för många jazztoner :lol:
Tack.
--- Citat från: emulator ---oj jävlar vilket ös och oj så inte min musik
men spela kan du, gitarrerna är riktigt msutiga och bra gjorda. ner i volym lite, sång o trummor upp. sätt dig en stund och klipp bort nåt smackljud från sången så tycker jag definitivt att du skall ha leaden. hojta till så har du körfolk
gött mos!
--- Slut citat ---
Tackar för feed.
Hittar inga smackljud :blink: Har däremot fixat nivåer.
Ny version längst upp.
mahan:
Joooooooooou Wernis!
I dont´t like this at all.....I just love it! :wub:
Fy aset vilket 70-tals drag du fick detta till, så vintage sound som man bara kan tänka sig!
Enligt dagens mixteknik kunde man ju kalla det smalt och tunnt, men nu är det just en sån ljudbild som det var på den tiden.
Och vilken sång, måste lyfta den till skyarna en gång till! Trumsoundet gillas åxå, nivåerna sitter.
We want moooore! :)
Snyggt jobb.
h. johan
Harmonica mike:
Jorå wernis det tar sig sa mordbrännaren.
Nu har jag inte så mycket att klaga på,sången låter bra! Snyggt jobbat,tänk vad lite volym justering kan göra.. :)
Kanske lite mer pytte tryck från basen..Den låter rätt frekvensmässigt,prova höj den ett litet snäpp,sedan tycker jag att du har denna som i en liten ask.
Fast en lite fotnot måste jag sticka in,alltid är det nåt..Gurorna är rätt hårt reverberade,kontra resten av bandet..Smaksak givetvis,gitarrister gör ju ändå som dom vill :P
Testa lite reverb på mastern,samt dra av lite på gurorna för att gifta ihop det lite..Inte nödvändigt,men värt en test om du öppnar mixen igen och justerar basen..
Grymt lirat as usual..
Mvh
Micael
Aettan:
Jo den här minns man allt men inte i rockversion men en rockare är inte fel och det här låter bra kort sagt. Kul nostalgi lyssning, kommer det en med Country Joe and the Fish också please :D? Jag såg den gode Joe på Tivolis Konsertsal några år efter woodstock, har även sett Rory Galagher, Mark Bolan, Focus och whiter shade of pale grabbarna där det var tider det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida