Forum > Demolåtar

Coming into LA - Färdiga nästa? Mix nr 2 - 2008-04-17

<< < (3/5) > >>

kalaspuffmeister:
Oj oj oj!

Svänger det eller svänger det? Gillar det hur bra som helst. Gitarrspelet är grymt!
Allt låter bra men guran är så bra så den lurar bort mig lite från helheten.
Kanske att jag skulle vilja ha lite högre eller fetare sång. Inga mängder men lite.

/Kalaspuffen

Silverpilen:
skithäftigt det här, detta är en riktig personlig favorit från woodstock-tiden, inte för att jag var född då men nånstans under uppväxten fastnade jag för hippievågen :D,, helcool version, den åker in i mp3:an tack !

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 07.04.2008, 22:38:27 ---Joooooooooou Wernis!
I dont´t like this at all.....I just love it! :wub:
Fy aset vilket 70-tals drag du fick detta till, så vintage sound som man bara kan tänka sig!
Enligt dagens mixteknik kunde man ju kalla det smalt och tunnt, men nu är det just en sån ljudbild som det var på den tiden.
Och vilken sång, måste lyfta den till skyarna en gång till! Trumsoundet gillas åxå, nivåerna sitter.
We want moooore! :)
Snyggt jobb.
h.  johan

--- Slut citat ---
Härlig kommentar.  :D Såna kommentarer ger ju mersmak. Kanske plockar fram Woodstockplattorna och spanar in en ny cover. Tack.

--- Citat från: Munspelsmajken ---Jorå wernis det tar sig sa mordbrännaren.
Nu har jag inte så mycket att klaga på,sången låter bra! Snyggt jobbat,tänk vad lite volym justering kan göra..
Kanske lite mer pytte tryck från basen..Den låter rätt frekvensmässigt,prova höj den ett litet snäpp,sedan tycker jag att du har denna som i en liten ask.
Fast en lite fotnot måste jag sticka in,alltid är det nåt..Gurorna är rätt hårt reverberade,kontra resten av bandet..Smaksak givetvis,gitarrister gör ju ändå som dom vill
Testa lite reverb på mastern,samt dra av lite på gurorna för att gifta ihop det lite..Inte nödvändigt,men värt en test om du öppnar mixen igen och justerar basen..
Grymt lirat as usual..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Bra synpunkter igen. Bas är höjd i nya versionen.

--- Citat från: Aettan ---Jo den här minns man allt men inte i rockversion men en rockare är inte fel och det här låter bra kort sagt. Kul nostalgi lyssning, kommer det en med Country Joe and the Fish också please ? Jag såg den gode Joe på Tivolis Konsertsal några år efter woodstock, har även sett Rory Galagher, Mark Bolan, Focus och whiter shade of pale grabbarna där det var tider det.
--- Slut citat ---
Tack för lyssning. Som sagt, kanske dags för en till snart ja.  :D

--- Citat från: kalaspuffmeister ---Oj  oj oj!
Svänger det eller svänger det? Gillar det hur bra som helst. Gitarrspelet är grymt!
Allt låter bra men guran är så bra så den lurar bort mig lite från helheten.
Kanske att jag skulle vilja ha lite högre eller fetare sång. Inga mängder men lite.
/Kalaspuffen
--- Slut citat ---
Tack som f-n. Kul att det diggas.

--- Citat från: Silverpilen ---skithäftigt det här, detta är en riktig personlig favorit från woodstock-tiden, inte för att jag var född då men nånstans under uppväxten fastnade jag för hippievågen ,, helcool version, den åker in i mp3:an tack !
--- Slut citat ---
Tnx allra ödmjukast.

Ny version längst upp. Basen pyttehöjd och gitarrerna torrlagda med lite reverb på mastern istället.

mahan:
Jou!

Om det inte var problem att slänga upp covers på färdiga så ...

DENNA ÄR VÄLDIGT FÄRDIG!

kör hårt!

h. johan

humleklo:
Makalöst bra!!!!

Mera Woodstock  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion