Forum > Demolåtar
Coming into LA - Färdiga nästa? Mix nr 2 - 2008-04-17
Wernborg:
LÅTNAMN: Coming into LA
ARTIST: Wernborg
LÅTLÄNGD: 2,11
KOMPOSITÖR: Arlo Guthrie (1969)
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Hade lust att rocka lite ikväll.... Tyck till om allt eller inget. :D
Blev rocksättning den här gången. Gitarr, trummor och bas. Och så sång förstås.
Ver 2 - 2008-04-07
Fixade till nivåerna. Trummor upp samt förstärkte bastrumman lite. Skickat gitarrerna till en grupp - sänk dom. Lagt på delay på gitarrsolot. Höjt hela sångpaketet. La på en EQ på mastern och adderade lite mellanregister. Spelade in en orgel.
Vad tror ni nu ommatt?
Ver 3 - 2008-04-17
Superdetaljpill. Basen upp några snäpp och torrlagt gitarrerna till förmån för ett uns efterklang på mastern istället. (Tack HMike för duktiga öron)
Harmonica mike:
Tjabba Steffo.
Munspels lirarn har fått sig några virrar,men jag diggar hel skarpt! Höj sången eller kontraktera nån med "pipa" :wub: Det här svänger ju katten... :)
Något distinkta guror i mixen,en liten sänkning så sitter låten perrens! Släng på drums så rockar det fett!!! Låter som om drumsen lirar på månen istället för med bandet.. :D
Över djävligt schysst lirat får jag väl säga i övrigt..Cheers mate.. :)
Mvh
Micael
mahan:
Tjou Wernis!
Snygg låt, men gurorna tar överhand över det hela...
Både trummor och sång drunknar i gurasoundet, så aningen kompromissmixning efterfrågas!
Är detta en "gammal" låt, alá Arlo? Om så är så vem sköter sjungandet, det låter skitsnyggt!
Så lite mixande o maxande så sitter detta snyggt! nu låter det overload med alla instrument!
kör hårt! :)
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.04.2008, 00:39:57 ---Tjabba Steffo.
Munspels lirarn har fått sig några virrar,men jag diggar hel skarpt! Höj sången eller kontraktera nån med "pipa" :wub: Det här svänger ju katten... :)
Något distinkta guror i mixen,en liten sänkning så sitter låten perrens! Släng på drums så rockar det fett!!! Låter som om drumsen lirar på månen istället för med bandet.. :D
Över djävligt schysst lirat får jag väl säga i övrigt..Cheers mate.. :)
--- Slut citat ---
Haj Majk.
Höja sången ELLER låta nån annan sjunga :lol: :lol: Jag tror jag höjer lite då, verkar enklast. Eller är du sugen ;) Hojta till så får du en instrumental version att gala till i så fall. Ska absolut höja trummorna. Tack för feed.
--- Citat från: mahan ---Snygg låt, men gurorna tar överhand över det hela...
Både trummor och sång drunknar i gurasoundet, så aningen kompromissmixning efterfrågas!
Är detta en "gammal" låt, alá Arlo? Om så är så vem sköter sjungandet, det låter skitsnyggt!
Så lite mixande o maxande så sitter detta snyggt! nu låter det overload med alla instrument!
--- Slut citat ---
Japp, trummorna upp och gurorna ner. Jag sjunger och spelar på den versionen här på KR. Tack för berömmet och feed.
För att reda ut begreppen. Låten är skriven av Arlo Guthrie och framfördes på Woodstock 1969.
Arlo på Woodstock kan ni se här.....
ynot:
hejsan mr W
hade jag inte vetat nått om dig hade jag gissat på gittarist med stort G
svänger fint solot fick kanske en jazzton för mycket o ligger lite högt vilket de flesta guror gör
men det andas spelglädje o det är fan skönt
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida