Forum > Färdiga produktioner

Suprapappa - The Question

<< < (5/6) > >>

Rattlesnake:
Part 1
Uttalet låter lite konstigt, och sångstilen pompös till en början. Snygga ackordsvängar. Kul trumspel, gör helt oväntade grejer. Orgeln som kommer in gillar jag skarpt, likväl tamburinen.
Part 2
Man trillar ju nästan av stolen. Vilket ös på trummorna! Är de verkligen programmmerade?  :huh: Har svårt att tro det.
Mycket bra sång.
Inspelning- och mixtekniskt låter detta helt perfekt i mina öron.
Dynamisk, rena motsatsen till enformig. En kanonlåt helt enkelt. B)

suprapappa:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.04.2007, 00:33:16 ---Part 1
Uttalet låter lite konstigt, och sångstilen pompös till en början. Snygga ackordsvängar. Kul trumspel, gör helt oväntade grejer. Orgeln som kommer in gillar jag skarpt, likväl tamburinen.
Part 2
Man trillar ju nästan av stolen. Vilket ös på trummorna! Är de verkligen programmmerade?  :huh: Har svårt att tro det.
Mycket bra sång.
Inspelning- och mixtekniskt låter detta helt perfekt i mina öron.
Dynamisk, rena motsatsen till enformig. En kanonlåt helt enkelt. B)

--- Slut citat ---

tack!

om det är möjligt.....kan du specificera vad som låter konstigt med uttalet för det är i så fall absolut ngt jag vill jobba på

jodå....nog har jag programmerat trummorna....en smula tidskrävande är det men roligt oxå.

tack igen för alla svar

suprapappa:
efter tre veckor kan jag nog kosta på mig en liten bump HAHA!  :rolleyes:  ;)

mahan:
Way to go Petri!

Tar emot din BUMB och skriver ner följande tankar om låten:
Ända till 1:52 är basen som för låten vidare, därav kunde den lyftas starkare ut, inte volym, men kanske chorus, nånting??

Absolut härlig orgel vid 1:10, och som gammal keybordist så kom lusten att skruva upp den över mig som höga hus. :rolleyes:
Men den sitter bra där den är, såsom en krydda i god mat.

2:35 fina stämmor, mer fina kryddor.

3:20 grymt taktbyte, funkar som tusan (Uriah Heep)?, kunde forstsatt med den delen (jamsession) en timme till, :)

Detta hör till dom alstren som jag vid varje lyssning hittar nåt nyt i :D
Super låt och fint arr.

Detta är amatörens virriga kommentar, lycka till :)

h.   JOhan

Rattlesnake:

--- Citat från: suprapappa skrivet 01.04.2007, 22:11:23 ---om det är möjligt.....kan du specificera vad som låter konstigt med uttalet för det är i så fall absolut ngt jag vill jobba på

--- Slut citat ---

Ja, nu har jag funderat färdigt på uttalet!  ;)

Asch, det handlar om hårfina grejer som kanske inte heller är fel, jag kan inte alla dialektala varianter inom det engelska språket. Det handlar inte om svengelska a la Marie Lindberg eller Marie Fredriksson, du ligger definitivt på högre nivå än så. Jag borde också ha skrivit att det är på vissa ställen i part 1, absolut inte överlag.

Jag kan tycka att det är vissa vokaler på utdragna ord låter lite konstigt. Exempelvis ordet "you" är utan diftong.  Någon konsonant är lite tunn, som t:et i "tide".

Eftersom låten ligger på sån hög nivå kvalitetsmässigt, så blir det såna här detaljer det går att ha åsikter om. :P

Och låten blir inte sämre av att man lyssnar på den igen, tvärtom!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion