Forum > Färdiga produktioner
Suprapappa - The Question
suprapappa:
tack
Mahan: Uriah Heep har jag inte lyssnat mycket på men förstår ändå vad du menar.....jag har en gammal radiointervju med Europe på band som antagligen är nånstans från -84-85 där flera lyssnare har ringt till radiostationen under låtarna (tror det var "Stormwind" och "Scream of Anger") och klagar :D (svårt att tänka mig att ngt sånt skulle hända idag) på att Europe ju låter precis som Uriah Heep till bandmedlemmarnas stora nöje och oförståelse..........MEN en gång när jag satt i bilen och rattade in rockklassiker på radioon så spelades en Uriah Heep låt som jag inte har någon aning om vad det var (bara att det var live) och jag fattade precis vad dom menade...(bra lät det dessutom så du får gärna tipsa) och lite så inbillar jag mig att the Question oxå låter......sicken jävla utläggning.....kul att du gillar låten iaf
Rattlesnake: tack, det är precis såna petiga detaljer som gör att man kan finslipa och bli bättre
Kornstad:
Detta var inte en sådan där låt som jag fastnade för på en gång, men jag tycker inte heller illa om den. Det brukar vara ett tecken på att ett par lyssningar till kommer att göra gott och att låten växer för varje gång. Finns ju flera växlingar i låten och stämningsskiftningar, så det finns många grejer att upptäcka i den ett tag framöver. Japp, jag tror jag kör den igen på direkten. :)
Dividend:
Intressant låtuppbyggnad. Lite svårt att höra texten, men den skall ha ett budskap enligt något inlägg så tummen upp för det ;)
Låten kommer igång sen efter ett tag. Gillar det.
Huvudriffet är lite jobbigt dock när man hört låten 2 ggr ;) Men det är det enda negativa.
Bra låt!
(Öh, hoppas du/ni får ut nått av ovanstående!)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida