Forum > Färdiga produktioner

mahan - SWEET DEJA VU

<< < (5/11) > >>

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 30.03.2008, 11:06:57 ---Jag tycker faktiskt denna låt är en av dina bättre mahan. Otajt som det är nu, men det är förståeligt efter all den alkoholen. Jag tycker nog ändå att det är förvånansvärt tajt efter omständigheterna. Jag vill höra denna låt i en ny tappning med klinisk tajthet och överproducerat ljud. :)

Bra skit!

--- Slut citat ---

Tjou Freddy!

Stort tack för den, kul att slitet gillas, för vi hade åtminståne kul......tror ;) jag
kan väl tänka mig en omtappning bara promillen har gått ur kroppen :rolleyes:

h.  johan

mahan:

--- Citat från: ynot skrivet 30.03.2008, 11:19:04 ---lite mer av reveverbet från intro kunde få åka med på sången på versen.

men fan va bra sjungigt o sång melodin är lysande basljudet sitter som en smäck.
sedan haltar guran o trummis lite på övergångställen.

men tusan va bra detta är som att bygga ett hus på vackraste granit bara att måla vindskivorna o spika lite panel så är dte inflyttnings fest

tony

--- Slut citat ---
Jou Tony mannen!
värmande kommentar, en stor påse med motivation igen! :)
Skall nog kolla över några greijer inna den slängs upp på färdiga avdelningen.

tack o bock för lyssning o commentz! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: stajo skrivet 30.03.2008, 14:07:29 ---En av dina bättre i mina öron, kanske för det ingår lite synth och då närmar sig min musiksmak ;).
Inledningen är snygg och blir min favorit i låten.
Önskar lite variation mellan första och andra versen, tex ungefär som du gör i refrängerna, alltså lägger på en slinga i sista refrängen. Kanske skulle iofs den vara lite utpanorerad och mötas upp av någon mer på andra sidan och andra delen av refrängen.
Trevlig lyssning

--- Slut citat ---

Tjou Stajo!
Kul att du tittade in o hittar nåt sound som du gillar. Ingen riktig synth dock, det är gura genom några effektpluggar i GitarRig.
Men jag ska kolla med ditt tips om lite mera, kanske tom synthsound till låten.
TAckar för lyssning o god kommentar! :)

h.  johan

martinm:
Whisky o öl kan ju fungera som inspiration nån gång och om inte annat så har det ju lett till en OK låtide'.
Den behöver nog dock göras om i helt nyktert skick för nu känns det allt för otight för att kunna räddas.
 :P

jay thomas:
Jou Johan!  :)

Funkar för mig i god DP anda. Dock känns det som Status Quo gitarristen har fått lite majssirap i guran då den "hänger" mer än jag gillar, lite gummisnoddskomp. Formen och låten som sådan gillar jag, lite rappare på sina ställen och ni är hemma! Gillar brejket, schysst mönsterbrytare. Dock är det därefter som otightheten slår igenom på allvar.

Har hört att man kan göra starkare saker av majs också...  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion