Forum > Färdiga produktioner
mahan - SWEET DEJA VU
mahan:
Mahan o Spacetrucker hade en gemensam studiokväll, inkluderat en whiskyflaska o tolv öl. Satte oss ner och njöt av tillvaron och följande låt såg dagens ljus!
LÅTNAMN: SWEET DEJA VUF
ARTIST/GRUPP: Whiskyboys ;)
GENRE: rock
LÅTLÄNGD: 2:27
KOMPOSITÖR: mahan /spacetrucker
TEXT: mahan /spacetrucker
EV. MEDVERKANDE: mahan /spacetrucker
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Såga o njut eller skjut!
h. johan o krister :)
Emulator:
ja, jag måste säga att introt är bättre än resten av låten. SKITBRA! lite queen-vibbar där, sen blir det mer 1/2-virre o 6-pack influerad småotight gubbgung :rolleyes:
nä, skämtar mest :) men nånstans är det otight. det sktier vi io nu och konstaterar att det är bra klös i sången istället. snygga dubbar tycker jag.
breaket som kommer är fan underbart också.
jag tycekr ni skall göra denna igen, och använda crazy-intro och break mer, lite som bohemian rhapsody.
Experimentera o va galna så kommer det bli skitbra. :wub:
Harmonica mike:
Tjena Spacet. å Johan..
Lite sakral stämning i början,men sedan..jäddrar i min själ - då drog det igång!
Har ni gjort detta efter en sjua virre? Mycket imponerande! Bra låt som f-n!
Lät som om du öppnade en bira i början.. :D
Mixen låter bra i lurarna,samt sången Johan - grymt tajta stämmor! Lite förvirrande stereo panorering på guran under sticket i lurarna..
Högklassigt verk detta,munspelslirarn sågar inte - möjligen en liten kvist pga. stereo panningen..
Annars - BRA med plus i kanten runt: 4.2 på richterskalan..För att få rutorna att dallra = 5.0 Marruschka på sång.Hon har en röst som skulle kröna detta verk mot dina stämmor,samt det irriterande stereo grejset bortslipat..
Lite egna funderingar från Norrlands juryn för denna gång..Hoppas det är ok.. :)
Mvh
Micael
Rattlesnake:
Yo boys,
Lite Status-gung, ja varför inte. Nästan lite melodifestivalkvalle på hooken "Deja Vu", sitter verkligen i pannloben efter en (1) lyssning.
Sticket gillar jag, härligt rus, schysst att ni delade med er.
Mixen tycker jag är bra, låter bra om allt. En gura låter visserligen lite lajnad. Men liite otajt i verserna! :P
--- Citat från: mahan skrivet 29.03.2008, 20:51:49 ---Mahan o Spacetrucker hade en gemensam studiokväll, inkluderat en whiskyflaska o tolv öl.
--- Slut citat ---
Visst hann du med att recensera några låtar också, tyckte jag såg några ovanligt svamliga inlägg...? ;)
mahan:
Tankx mates!
Vi fortsätter med en bira eller två, kul att detta botten gillas ,
vem vet hur bra detta blir på nyktert huvud? :D
tackar för lyssning o kommentar :)
h. johan o Sp.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida