Forum > Färdiga produktioner
mahan - SWEET DEJA VU
Fidden:
Riktigt bra intro. Sedan kommer lite otajta trummor och ett groove med bas och förstakompgitarr som för mig känns för mycket gubbrock (ursäkta uttrycket, men jag vet inte hur man ska förklara det)
Tänker jag bort detta, kan jag höra sting (eller the police). Finns en hel del bra skit i detta :)
freddy:
Jag tycker faktiskt denna låt är en av dina bättre mahan. Otajt som det är nu, men det är förståeligt efter all den alkoholen. Jag tycker nog ändå att det är förvånansvärt tajt efter omständigheterna. Jag vill höra denna låt i en ny tappning med klinisk tajthet och överproducerat ljud. :)
Bra skit!
ynot:
lite mer av reveverbet från intro kunde få åka med på sången på versen.
men fan va bra sjungigt o sång melodin är lysande basljudet sitter som en smäck.
sedan haltar guran o trummis lite på övergångställen.
men tusan va bra detta är som att bygga ett hus på vackraste granit bara att måla vindskivorna o spika lite panel så är dte inflyttnings fest
tony
stajo:
En av dina bättre i mina öron, kanske för det ingår lite synth och då närmar sig min musiksmak ;).
Inledningen är snygg och blir min favorit i låten.
Önskar lite variation mellan första och andra versen, tex ungefär som du gör i refrängerna, alltså lägger på en slinga i sista refrängen. Kanske skulle iofs den vara lite utpanorerad och mötas upp av någon mer på andra sidan och andra delen av refrängen.
Trevlig lyssning
mahan:
--- Citat från: Fidden skrivet 30.03.2008, 10:57:29 ---Riktigt bra intro. Sedan kommer lite otajta trummor och ett groove med bas och förstakompgitarr som för mig känns för mycket gubbrock (ursäkta uttrycket, men jag vet inte hur man ska förklara det)
Tänker jag bort detta, kan jag höra sting (eller the police). Finns en hel del bra skit i detta :)
--- Slut citat ---
He he, Fidden, kul att skiten gillas! :D
Och gubbar spelar ju gubbrock, inge farligt med det, tror jag....
tack för lyssning o komment!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida