Forum > Demolåtar

Nose Cream - Fushball

(1/3) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Fushball
GRUPP: Nose Cream
GENRE: Jazzbossaballad
LÅTLÄNGD: 6,18
KOMPOSITÖR: Wernborg
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Nose Cream (Stefan, Torgny, Fatos)
INSPELNINGSÅR: 2007-2008
FORMAT: mp3

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/nosecream-fushball.mp3[/mp3]
Lyssna på FUSHBALL

Som vanligt slaskmixat och så. Hyfsat färdigspelat, kanske småputs??

Såga på!

Fidden:
Uh, detta är verkligne inte min musikstil, får mig mest att tänka på karl bertil jonsons jul. Det hindrar mig dock inte från att digga det. Låter bra, mkt kompetent spelat på alla håll. Gillar nog inte flåsningarna så mycket dock.

Min första spontana tanke var att den gick några bmp för långsamt, men det kanske ska vara lite sådär sexigt släpigt.

Oh well, detta blev ju typ världens sämsta konstruktiva kritik, haha. Bra jobbat hur som helst.

Harmonica mike:
Jahaja Wernis,då skall vi se vad ni har kokat ihop..

Bossa..mmm..Gillar rytmen.Vi gjorde en cover på en Michael Wiehe låt när vi lirade live,så jag är inte helt främmande för tongångarna.Fast jazz inblandningen har jag liiite svårare för.Tycker det blir lite för "komplicerat",det går ju att göra enklare och mera lyssningsvänligt för oss vanliga dödliga  :P :D
Möjligen lite mer volym på drumsen när hela bandet kör på,dom låter lite låga då.

Liret då,ja vad faen det är bara att erkänna - snudd på världsklass.

Mvh
Micael

bow35:
Skön låt var min första reaktion. Även om jag inte förstår flåsandet. Hur som helst tror jag att man måste vara en cool cat för att uppskatta denna låt och inte bli stressad av detta "mellowmood". Men va fan.

Wernborg:

--- Citat från: Fidden skrivet 28.03.2008, 01:12:22 ---Uh, detta är verkligne inte min musikstil, får mig mest att tänka på karl bertil jonsons jul. Det hindrar mig dock inte från att digga det. Låter bra, mkt kompetent spelat på alla håll. Gillar nog inte flåsningarna så mycket dock.
Min första spontana tanke var att den gick några bmp för långsamt, men det kanske ska vara lite sådär sexigt släpigt.
Oh well, detta blev ju typ världens sämsta konstruktiva kritik, haha. Bra jobbat hur som helst.

--- Slut citat ---

Hihi. Tack. Sexigt släpigt is the new black liksom.

--- Citat från: Harmonica Mike ---Jahaja Wernis,då skall vi se vad ni har kokat ihop..
Bossa..mmm..Gillar rytmen.Vi gjorde en cover på en Michael Wiehe låt när vi lirade live,så jag är inte helt främmande för tongångarna.Fast jazz inblandningen har jag liiite svårare för.Tycker det blir lite för "komplicerat",det går ju att göra enklare och mera lyssningsvänligt för oss vanliga dödliga   
Möjligen lite mer volym på drumsen när hela bandet kör på,dom låter lite låga då.
Liret då,ja vad faen det är bara att erkänna - snudd på världsklass.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Bossa utan jazzinslag blir ju som kärlek utan kyssar, och jag förstår inte riktigt vad herr Wiehe kommer in i bilden  :unsure: Har han månne en jazzperiod jag har missat kanske?

Är det sticket du upplever som komplicerat eller hela låten? Sticket kan tom. jag själv tycka blev lite snöigt emellanåt, men vill ju gärna ha lite tillfälligt utbrott i mina låtar så...

Snudd på världsklass  :wub: shit liksom.  :wub:

--- Citat från: bow35 ---Skön låt var min första reaktion. Även om jag inte förstår flåsandet. Hur som helst tror jag att man måste vara en cool cat för att uppskatta denna låt och inte bli stressad av detta "mellowmood". Men va fan.
--- Slut citat ---
Jag förstår inte heller flåsandet. Tyckte det lät coolt bara  :blink: Blir nyfiken på varför låten stressar dig. Är det tonspråket eller rytmen?

Tack alla för feedback.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion