Forum > Demolåtar

Nose Cream - Fushball

<< < (2/3) > >>

Harmonica mike:
Wiehe..glömde vad låten hette kom på det nu "Ride Johnny ride".Lite off topic kanske,men jag gillar bossa rytm och kom att tänka på den..Han gjorde den nog mer traditionell,Totta var på den och gjorde en rätt skön tolkning(Wiehe skrev låten till Totta,så var det..åldern du vet :lol:) - fast våran verre blev bäst med bossa gunget :D Undrar om jag har nån inspelning på kassett på den..? Tror det..ska kolla..

Jo sticket känns lite för "knepigt",man vill ju liksom bara flyta med på de ljuvliga rytmerna.
Plötsligt så "hakar" det fast där i brist på bättre ord..Visst liiite små jassigt i bossa är ju bara skönt.Ser man till genomsnitts lyssnaren i kommersiellt syfte så tror jag på en lite mindre jazz kryddad verre,typ lira om sticket..Men det är ju mina tankar Steffo,allt är snyggt gjort men kanske bara lite för mycket?

Mvh
Micael

bow35:

--- Citera ---Blir nyfiken på varför låten stressar dig. Är det tonspråket eller rytmen?
--- Slut citat ---

Det är nog tonspråket i så fall. Jag tillhör de som brukar bli lite otåliga av jazz så det är nog inte så konstigt att jag blev lite stressad sådär fyra minuter in i låten eftersom låten flyter ut i en ganska jazzig sväng.

Wernborg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.03.2008, 10:22:32 ---Wiehe..glömde vad låten hette kom på det nu "Ride Johnny ride".Lite off topic kanske,men jag gillar bossa rytm och kom att tänka på den..Han gjorde den nog mer traditionell,Totta var på den och gjorde en rätt skön tolkning(Wiehe skrev låten till Totta,så var det..åldern du vet :lol:) - fast våran verre blev bäst med bossa gunget :D Undrar om jag har nån inspelning på kassett på den..? Tror det..ska kolla..

Jo sticket känns lite för "knepigt",man vill ju liksom bara flyta med på de ljuvliga rytmerna.
Plötsligt så "hakar" det fast där i brist på bättre ord..Visst liiite små jassigt i bossa är ju bara skönt.Ser man till genomsnitts lyssnaren i kommersiellt syfte så tror jag på en lite mindre jazz kryddad verre,typ lira om sticket..Men det är ju mina tankar Steffo,allt är snyggt gjort men kanske bara lite för mycket?

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Är ju inte direkt intresserad av att bli kommersiell, men jag förstår vad du menar och jag tror säkert att genomsnittslyssnare skulle kunna ta det till sig lättare utan jazzinslagen, men det är ju inte dom som egentligen är målgruppen kanske.  :unsure: Vill ju gärna att den som lyssnar tvingas lyssna på riktigt. Vill man inte ha utmaningar kanske Rix FM passar bättre?

När det gäller bossanova så är det synonymt med jazz i min värld. En bossa med glada durackord utan utflykter skulle kännas mer som en kulturkrock än traditionell bossa tycker jag. Jaja...

Tack för din feedback.

En favorit här nedan som kanske klargör varför jag tyckte Wiehe kändes helt fel i sammanhanget.  :lol:

Wernborg:
Corcovado:

Harmonica mike:
Uppskattade youtube länken Steffo..gav liksom lite perspektiv till din låt.

Förståelsen ökar för det musikaliska hantverket.Ödmjukt bockar jag och erkänner - det är mycket snyggt lirat och arrat i den här.. :wub:

Det är aldrig försent att ändra sig,det krävdes några lyssningar och ett bevis på att man kan faktiskt göra så här.. :)

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion