Forum > Färdiga produktioner
AndyPandy - Crazy
Eddi:
--- Citat från: zorrow skrivet 13.05.2010, 00:41:32 ---"Måste man tro på all kritik?
Jag har aktivt lyssnat på mixning av pop och rock från olika epoker och kommit fram till att det är helheten i mixen som är viktigaste. Till exempel trumsoundet kan vara väldigt olika från låt till låt, men ändå låter musiken bra, eftersom helheten passar ihop.
Somliga tycker att man ska ha en maffig virvel, andra en annan mindre, lättare typ. Man kan stoppa in trumsetet i ett verkligt eller articifiellt "rum" och få akustik på trummorna. Andra föredrar torrrt trumljud. Tycke och smak. Även mode."
Ja du har rätt! En bra låt är en bra låt och kommer att slå och tyckas om av många. Men... i bruset av en massa bra låtar så kan man hänga upp sig på ett dåligt sound (därmed inte sagt att detta gäller för din låt). Här på forumet finns en mängd begåvade männsikor med olika smak. Lyssna på deras alster och bilda dig en egen uppfattning över den feedback du får. Glömde jag säga välkommen! :rolleyes:
--- Slut citat ---
Det var två år sedan AndyPandy postade den här låten Zorrow. Jag tror inte att han läser detta alls men vi råkade träffa honom häromdagen det är därför tråden fått liv igen. Visst är det en bra låt gillar speciellt hans sångröst som påminner väldigt mycket om Eric Claptons.
equality:
Mixen lämnar en del att önska men skymmer inte sikten för en bra låt. (Herregud man lyssnade ju Radio Luxemburg på 60-talet!). Gary Moreskt så det förslår och det är jättebra. Så det så!
Tokai:
goa gitarrer, visst mycket Garry Moore här, bra sång
hihaten -ja,ja... allt sagt
påminner i melodi om, fast långsammare, 80-tals hitten Abracadabra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida