Forum > Färdiga produktioner

AndyPandy - Crazy

(1/7) > >>

AndyPandy:
Skrev denna låt för flera år sedan och bestämde mig för göra en mer seriös version på datorn.
Sagt och gjort. Crazy är producerad på datorn i mitt sovrum. Jag spelar alla instrument och sjunger
även backing vocals med falsettröster. Intressant att höra vad ni ute i cyberrymden tycker.

LÅTNAMN: Crazy
ARTIST/GRUPP: AndyPandy
GENRE: Blues Rock
LÅTLÄNGD: 4.55 min
KOMPOSITÖR: Anders Victorson
PRODUCENT: Anders Victorson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: ---

Zyan:
Låten är bra, dock alldeles för grötig.

Allt ligger i botten, sen ligger gitarren lite över det. Sen ligger highhatten högt ifrån allt annat, och jäkligt enformig var skönt för öronen när den pausa.
Känns som du har jobbat mycket med volymer, men inget med eq. Kör du cubase, prova att köra "da tube" på rösten för att ge den lite värme, och sen försök att styra upp frekvenserna.

Använd ett eller ett fåtal reverb, där du kör allt igenom genom att tappa dit, skapar mer homogent sound i mixen.

Jag tycker om låten, och tror den skulle passa perfekt till Harmonica Mikes pipa. Han sjunger med mörk whiskeyröst.
Är du intresserad av att låta någon annan sjunga så fråga om han är intresserad. Skulle säkert bli en bra hybrid.

Marruschkka:
Hej :D

Härligt att du hittat hit och sprider din musikalitet :wub:

Underbar bluesig låt du totat ihop därhemma!

/Marr 

MaxB:
Skönt låt! Jag gillar däremot inte hi-haten eftersom jag tycker den är enformig. Om den generellt har lägre volym och har olika volym i anslagen, skulle den kännas bättre. Den är också väl statisk.

Härliga gitarrsolon du drar! "Still got the blues" dyker upp i mina tankar. Du verkar även ha influenser från Peter Green. Stämmer det?

Åsa:
Jadå! Skön och bra låt! Får du bara ordning på nivåer och mixning så blir det riktigt bra. Jag har inte kunskap om tekniken så men Zyans råd kändes som huvet på spiken, däremot tycker jag att du sjöng så bra så lämna inte sången till nån annan  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion