Forum > Färdiga produktioner
Rosqvist, Åsa, Equality, Jessica - SÅNGEN
Dividend:
Bra att du är nöjd Åsa, ände personen som inte är helt nöjd är my man EQ (ja, jag skall fixa det, men huvudsaken är väl att det GÅR ATT LYSSNA PÅ!!! DU VET NOTER!!!)
Ja, TVÅ STORA whisky här...
91:an:
Läckert med något så ovanligt som folkmusik här! Snyggt arrat och sjunget men undrar ändå om det inte är väl mycket reverb på sång och stråkar? Gitarr och flöjt känns alldeles rätt, sången hamnar lite ödsligt ute i en skogsdal (kanske är avsikten) men stråkarna spelar i en stor odämpad sal. Har ni skrivit låten tillsammans eller hur har samarbetet gått till?
Mikke:
Jag imponeras av den höga klassen på sången, gitarren och arrangemanget. Jag tycker dock att det är hög tid för Divi att investera i en/ett bättre orkester/stråk plugg/bibliotek. Jag tycker flöjtljudet och stråkljudet drar ner helhets intrycket en del. Alltså själva soundet, inte spelet i sej. Musiken är vacker och fin och sanslöst melodiskt i delar av stycket. Än en gång gör Åsa ett "kanonjobb" som vi säger i min del av Sverige. Det är kul att vi har henne i detta forum. Personligen tycker jag det är svårt att hitta tjejer som "öppnar upp och sjunger ut" på det sätt som Åsa gör.
Bredden utav musikalitet hos Kr's forum medlemmar visar detta verk med all tydlighet. Bra hantverk / Mikke
Dividend:
--- Citat från: 91:an skrivet 02.05.2008, 22:48:34 ---Läckert med något så ovanligt som folkmusik här! Snyggt arrat och sjunget men undrar ändå om det inte är väl mycket reverb på sång och stråkar? Gitarr och flöjt känns alldeles rätt, sången hamnar lite ödsligt ute i en skogsdal (kanske är avsikten) men stråkarna spelar i en stor odämpad sal. Har ni skrivit låten tillsammans eller hur har samarbetet gått till?
--- Slut citat ---
Jag har skrivit melodierna (sångmelodin i samarbete med Åsa), gitarrkompet av Equality...
Svårt att få alla reverb lika, för jag höll i det. Men jag har lärt mig till nästa gång! :)
Tack för lyssningen!
SYNTH:
Var mysigt skön låt ni har fått till ska sparas ner gillar jag! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida