Forum > Färdiga produktioner

Harmonica Mike, Ynot och Carl Cadello - Weapons Of Mass Destruction [Ny version]

<< < (6/7) > >>

Hellpig:
Knasskön låt, så j-a bra jobbat av er allihop. Mixen är dock fortfarande lite vajig, tycker jag. Trummorna låter lite för snällt och tama (inte märket!). Låter som EZdrummer, vilket jag själv kört rätt mycket men tröttnat på pga av just detta att de låter lite mesigt. Gitarrerna är väldigt spretiga -rent ljudmässigt- i mina öron, det är inte ett skönt sound helt enkelt. Det är nog det enda jag invända mot... jo, sången kunde gott höjas något snäpp också. Ta min kritik för vad den är... vad det nu är.  :wacko: :)

Wernborg:

--- Citat från: carl cadello skrivet 24.03.2007, 18:13:26 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.03.2007, 17:58:25 ---Trevlig lyssning. Mysiga gitarriff och lagom agro sång. Munspelet också fint.

Topp!

--- Slut citat ---

Tackar!

Vet du att Ynot heter Topp i efternamn?   :D

--- Slut citat ---

Visst är det ett sammanträffande  ;)

carl cadello:

--- Citat från: Hellpig skrivet 25.03.2007, 04:35:18 ---Knasskön låt, så j-a bra jobbat av er allihop. Mixen är dock fortfarande lite vajig, tycker jag. Trummorna låter lite för snällt och tama (inte märket!). Låter som EZdrummer, vilket jag själv kört rätt mycket men tröttnat på pga av just detta att de låter lite mesigt. Gitarrerna är väldigt spretiga -rent ljudmässigt- i mina öron, det är inte ett skönt sound helt enkelt. Det är nog det enda jag invända mot... jo, sången kunde gott höjas något snäpp också. Ta min kritik för vad den är... vad det nu är.  :wacko: :)

--- Slut citat ---

Jupp visst är det EZD. Men jag lovar dig detta är bra mycket bättre än om jag skulle spelat själv  ;)

Och nu gitarrerna: Jag håller med dig. jag är inte heller så förtjust i hur gitarrerna låter nu.
Högsta prioriteringen var att inte ha ett grötigt ljud. Därför har jag eq:at bort mycket bas och även en del i diskanten. Då blev den biten bättre. Men istället trillade spretiga och grälla gitarrer ut. Så, hur jag än vänder mig har jag ändan bak. Jag får helt enkelt skylla på ljudtekniker/mixningsinkompetens (min alltså).

Sången ska nog upp ett snäpp. Men inte mer.

carl cadello:

--- Citat från: Wernborg skrivet 25.03.2007, 11:05:09 ---
--- Citat från: carl cadello skrivet 24.03.2007, 18:13:26 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.03.2007, 17:58:25 ---Trevlig lyssning. Mysiga gitarriff och lagom agro sång. Munspelet också fint.

Topp!

--- Slut citat ---

Tackar!

Vet du att Ynot heter Topp i efternamn?   :D

--- Slut citat ---

Visst är det ett sammanträffande  ;)

--- Slut citat ---

Ibland är jag naiv in till det ofattbara  :unsure:  :D

Hellpig:

--- Citera ---Men istället trillade spretiga och grälla gitarrer ut. Så, hur jag än vänder mig har jag ändan bak. Jag får helt enkelt skylla på ljudtekniker/mixningsinkompetens (min alltså).
--- Slut citat ---

Jo, jag vet. Respekten för duktiga ljudskruvare har ökat på min sida sedan jag började spela in själv. Ibland är det helt omöjligt att ratta fram en ljudbild som man vill ha den trots man (i teorin) vet hur det skall låta! Men bara man har kul så är det väl ok. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion