Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike, Ynot och Carl Cadello - Weapons Of Mass Destruction [Ny version]
carl cadello:
LÅTNAMN: Weapons Of Mass Destruction
ARTIST/GRUPP: Harmonica Mike, Ynot och Carl Cadello goes to Hellywood
GENRE: Öhhhh Inte elektronica
LÅTLÄNGD: 3.58
KOMPOSITÖR: Ynot/Carl Cadello
PRODUCENT: Carl Cadello
EV. MEDVERKANDE: Harmonica Mike - Munspel, Ynot - Glidgitarr och Sång
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Fri hopp och lek med brandbomber och napalm resulterade i "fullt ös, medvestlös". B)
Eftersom förra versionen luktade apa har jag nu försökt göra en ny mixning.
Hoppas den luktar bättre! B)
Dark Of Light:
Aah, det gamla "men det lät ju så bra i studion... Faen!" - problemet. ^_^
:lol: Återigen... Ynot är ett geni!
Spontant dock, minska på effekten som ligger på sången aningens för att he, he framhäva vansinnet hi hi . Effekten försvinner tvärt vid runt 0.34 och det fenomenet finns lite här och var. Annars helt ok. Höj sången och höj Harmonica Mickes trollflöjt, den hörs knappt i mina lurar. Vid runt 3.20 vill jag höra amerikanska polissirener och ett sju djävla skjutande.... :lol:
Varför vet jag inte. :P
BRA JOBBAT!!!
aoly:
Det är så mycket diskant att det skär i öronen! Hi-haten ligger extremt högt, sänk den rejält. Feta på med lite mer botten när du ändå håller på. Grötigheten som du upplever kan bero på att sången trycker undan gitarrerna ganska duktigt ibland, prova att sänka den eller minska kompressionen?
Låten i sig pumpar på fint, man får liksom ingen ro nånstans men det kanske är avsikten.
Yllet:
Några korta tankar:
Tycker det pumpar för mycket. Känns som kompressorn jobbar för hårt (på mastringen?). Detta är ju visserligen en smaksak. Vidare hade jag önsakat lite mindre reverb på sång samt mer munspel från mike... Ljudbilden är för diskant, blir jobbigt att lyssna på i längden.
I övrigt ett spännande sammarbete, tror detta kan bli riktigt bra. Även om det inte riktigt är min bag :)
Tja det var det lilla för nu
equality:
Doors möter 2000-talet. Suvve! ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida