Forum > Färdiga produktioner

Harmonica Mike, Ynot och Carl Cadello - Weapons Of Mass Destruction [Ny version]

<< < (2/7) > >>

DåligtGehör:
Det låter inte dumt alls men det låter inte bra. Som andra redan har sagt en mycket skum tunn ljudbild med massa diskant.

valdez:
Bra låt! :)
dock för mycket diskant!

Gött lir det svänger och bra sånginsats!

carl cadello:

--- Citat från: Dark Of Light skrivet 18.03.2007, 22:06:15 ---Aah, det gamla "men det lät ju så bra i studion... Faen!" - problemet.  ^_^

:lol: Återigen... Ynot är ett geni!
Spontant dock, minska på effekten som ligger på sången aningens för att he, he framhäva vansinnet hi hi . Effekten försvinner tvärt vid runt 0.34 och det fenomenet finns lite här och var. Annars helt ok. Höj sången och höj Harmonica Mickes trollflöjt, den hörs knappt i mina lurar. Vid runt 3.20 vill jag höra amerikanska polissirener och ett sju djävla skjutande....  :lol:

Varför vet jag inte. :P

BRA JOBBAT!!!

--- Slut citat ---

Tack igen!
¨jag var med om detta syndromet med en grupp där vi skulle vara med på en samlingsLP. Vår låt lät skitbra (tyckte vi) io studion, men på LP:n lät det apa. Värsta ljudet av alla.

det mystiska ekot beror på att jag har klippt och klistatrat Ynot's sång, som jag fick av honom med färdigt eko, och ibland blev det kanske lite väl abrupta klipp. Har inte hört det innan själv så: tack!

Tnot ska sjunga in igen och denna gång utan eko. ;)

carl cadello:

--- Citat från: aoly skrivet 18.03.2007, 22:13:14 ---Det är så mycket diskant att det skär i öronen! Hi-haten ligger extremt högt, sänk den rejält. Feta på med lite mer botten när du ändå håller på. Grötigheten som du upplever kan bero på att sången trycker undan gitarrerna ganska duktigt ibland, prova att sänka den eller minska kompressionen?

Låten i sig pumpar på fint, man får liksom ingen ro nånstans men det kanske är avsikten.

--- Slut citat ---

Jag misstänker att det har med pluggen jag använt på trummorna. "Slam dums",en intern plug i Ableton Live. Jag tyckte den lät skithäftigt, men tydligen inte  ;).

Detta med diskanten kan jag bara skylla på två saker, förutom ren inkompetens förståss, mina hörlurar och att min hörsel inte längre är vad den varit.

Jag ska försöka rätta till det.

Sången (ljudet) hoppas jag att vi kan få bättre när Ynot sjunger in sången utan effekter.

Mycket i diskanten ligger kanske i just gitarrerna som jag försökt eq:a bort från trummor o bas. Men tydligen lite för mycket  :o

carl cadello:

--- Citat från: Yllet skrivet 18.03.2007, 22:43:47 ---Några korta tankar:

Tycker det pumpar för mycket. Känns som kompressorn jobbar för hårt (på mastringen?). Detta är ju visserligen en smaksak. Vidare hade jag önsakat lite mindre reverb på sång samt mer munspel från mike... Ljudbilden är för diskant, blir jobbigt att lyssna på i längden.

I övrigt ett spännande sammarbete, tror detta kan bli riktigt bra. Även om det inte riktigt är min bag :)

Tja det var det lilla för nu

--- Slut citat ---

Ups! Kompressorn är nog som jag tidigare beskrivit, en del av Ableton LIves plug, "Slum drums" en "black box"-plugg. Ska ta bort den och mixa trummorna bättre. vidare har jag använt Final Plug med en inbyggd limiter i "mastringen". Jag tror jag skiter i den också.

Jag tackar för bra kommentarer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion