Forum > Färdiga produktioner

91:an - As long as you are my love

<< < (2/5) > >>

karl:
91:an....inget att klaga på här när det gäller ljudbild och spel....men jag har aldrig varit svag för typ Gilbert typ men jag tycker det låter mer Harpo och moviestar vid ett speciellt återkommande parti men det kanske handlar om basgången och harmonierna är dom samma som inleder verserna...however har hört andra låtar med dig där allting landar rätt i mina öron...men det är det som är bra med musik, det träffar alla olika ;) men vid 1:51 händer det som funkar för mig och hör nu också att jag ångrar att jag gjorde mig av med min variax  :(

//: karl

Yllet:
Detta blir jag glad över att höra.

Mixen låter bra och egentligen är det inget som stör mina morgonpigga öron. Dock så distar/klipper det till på några ställen i sången?!, ex runt 0:47, men även på fler ställen i låten. Detta borde du kunna fixa till, då det förstör en del av lyssningen. Kanske bara fel på mp3:an? :[

I övrigt skön och lycklig lyssning

equality:

--- Citat från: 91:an skrivet 18.03.2007, 22:23:49 ---Weirdo - har aldrig hört namnet, skulle vara intressant att veta vem eller vilka det är :huh:

--- Slut citat ---

Misslyckat skämt från min sida, sry. PM:at dig! 

stajo:
O'Sullivan... vågar ju knappt säga det men vem?  :ph34r:
Fast jag har ju alltid svårt med namn ;)

Trots okunskap går det hem här. Snyggt arr och bra mix. Skulle vara runt 1.50 som det är lite konstigt med sångljudet.

Vet inte jag men det jag kommer tänka på är Harpo, kanske något i soundet får mig att tänka på moviestar... fast melodimässigt är det ju långt ifrån  :D, fast vissa låtar får en att tänka på andra...

Skön låt

91:an:
Vad gäller svengelskan är det nog nåt man får dras med, när man inte gör det på svenska, Valdez, man får skylla sej själv. Skriver man på svenska sätter man ribban högre och det blir mer krävande, man vill ju hela tiden komma igång med inspelningen :)!
Jämförelsen med Harpo kanske inte är så dum, har alltid reagerat över hans svengelska samt glättiga låtar :lol:. Gilbert O´Sullivan var ju däremot en bra låtskrivare och jag har fortfarande tre gamla Vinyl-LP:s på vinden liggandes så influenser sitter säkert kvar i ryggmärgen.
Yllet, jag får kolla upp med distningen. Jag mixade i Cubase och där slog mätarn i nollan men inte över. Sen har jag converterat wavfilen till mp3 i "RightClick".

Tack Karl, Valdez, Equality, Yllet och Stajo för era lyssningar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion