Forum > Färdiga produktioner
91:an - As long as you are my love
91:an:
LÅTNAMN: As long as you are my love
ARTIST/GRUPP: Jan Gissberg
GENRE: hurtig pop
LÅTLÄNGD: 2:56
KOMPOSITÖR: Jan Gissberg
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
STORLEK: 3,4 Megabyte
STATUS: Demo
Plockade fram en gammal låt jag tidigare haft dubbad autotunad sång på (vilket inte lät så roligt) och spelade in ny sång. Det banjoliknande ljudet kommer från Variaxgitarren som ju går att ratta in annorlundare klanger på.
equality:
Trevligt med sköna O'Sullivan-harmisar som blivit lite av ditt signum. (Tycker mig dock höra
några weirdovibbar på ett par ställen ;)) Vackert stick. Mix och arr som vanligt av högsta klass.
Snyggt outro. Bra jobbat!
Dan Ö:
Gilbert o sullivan!! :)
Trodde inte att det var någon som brydde sig om honom idag. Mycket roligt att höra.
Dada di da di da - partiet är ju redan en klassiker!
Saknar dock lite kluriga utbrytningar ifrån tonarten. Behövs för att man ska behålla intresset.
91:an:
Tack för lyssningen, eq/Dan! Gilbert O´Sullivan... jaa, har inte tänkt på det tidigare men det kanske ligger nåt i det ^_^. Vad gäller utbrytningar från tornarten (byta tonart i stick eller refräng) tycker jag att jag använt mej av det så ofta så sticket fick räcka som variation i den annars lättsmälta trallmelodin :D. Weirdo - har aldrig hört namnet, skulle vara intressant att veta vem eller vilka det är :huh:
valdez:
Ja jag fick samma känsla första gången jag lyssnade på en av dina låtar.. jisses det låter som Gilbert O´Sullivan! mycket coolt!..
Du gör som vanligt en bra sång..språket är svengelskt men det vet du ju om så det är inte så mycket att orda om egentligen.
Kanonfint arr och bra ljudbild!..
Grattis till en fin låt!....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida