Forum > Färdiga produktioner

91:an - As long as you are my love

<< < (5/5)

perrra:
detta va ju skitcoolt =)

Som nån skrev så låter det lite irish över det på nåt sätt... skitbra.
Jag blir så avis på att det finns så gott om folk som kan lira gura hehe

Piano kan jag, men gura skulle jag vilja! bra gjort!

/Perrra

mahan:
Ett klart WOW här!

Vilken låt, vilket arr, vilket spel, toppen grejer! Men auttsh...Nånting katastrofalt har skett vid mastringen för det distar tyvärr på flere ställen, synd (eller kanske filen är skadad) :(  Kan du fixa till det så får jag o många andra en njutningsfull låt nerladdad. :)

h.  mahan

Toby:
Käckt och trevligt. Låter som Harpo. Fin ljudbild och arrangemang. Sticket är bra mycket bättre än resten av låten. Skulle önskat något som stack ut, som inte var så tillrättalagt, det tror jag skulle höja låten. Nu blir det lite för snällt, iallafall för min smak. Förstå mig rätt: Något som gör att texten inte blir lika gullig, något som säger att under detta rosa täcket bor det något kittlande, oväntat också.
Mina tankar bara and you can take it or leave it!
Allt som allt ett snyggt jobb!

91:an:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.04.2007, 01:01:54 ---En glad och trivsam låt att lyssna på i vårsolen  :rolleyes:. Gilbert, nä. Harpo: ja, lite.

Volymen känns tämligen låg, jag skulle nog ha försökt komprimera mixen lite försiktigt.. Tittar man på vågformen ser man några spikar som inte bidrar tilll dynamiken, men som tar många dB.

Det låter lite konstigt ibland, ungefär som drop-outs på kassettband. :huh:

Sången drar väl ner helhetsintrycket -  uttalet och att det låter ansträngt ibland. Stämmorna är kanon däremot! Arrangemanget är riktigt kul, det finns mycket nytt att upptäcka vid omlyssning.

--- Slut citat ---
Jag får erkänna att jag inte ägnat mej åt nån mastring, bara låtit regeln stå så högt att det inte slår över nollan. Här finns en hel del att lära. Sången ja... jag säger som Egon Kerrman.. "man sjunger hellre än bra " så egentligen skulle man ju platsa på Skansen :D! Allt går inte att fixa med pluggar men jag väntar fortfarande på den som fixar svengelska  :D!  Skojigt att du lyssnat fler gånger!

Kul Perra att du gillar (är det inte du som gör så läckra dansbandslåtar?) Jo, nog finns det gott om folk som är bra på gura och jag tillhör också dom som är avis på dom. Jag vet inte huuur många omtagningar jag gör på alla fillsen. Och lika lång tid tar det att prova ut hur man vill ha dem.

Att det skulle dista på flera ställen också var ju illa! Och än värre är väl att jag inte själv märker det! Jag måste sätta mej in i mastringens konst! Tack för "WOWet", mahan! :D

Jag förstår dej rätt Toby. Melodin gjordes först som sen kläddes i text. Jag hade inte så stora ambitioner utan ville komma igång snabbt att spela in och ägna tid åt det roliga, att arra :D.

Keyllen:
En, skulle jag säga, engelsk-irländsk gladpoplåt. Gilbert O´Sullivan är nämnd, Harpo är nämnd och båda dyker upp även hos mig. Men den här låten skulle du säkert kunna sälja rakt av också till Beautiful South, precis deras stil med både musik och text. Försök hitta en tjej som lägger på några körstämmor så är du där. Ta bra betalt.
Mycket sympatisk och fint komponerad sak, slutet måste du dock fixa till, lite störande nedtoning, försök med ett tvärstopp av något slag i stället.
Good work!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion