Forum > Färdiga produktioner

91:an - As long as you are my love

<< < (4/5) > >>

hegobald:
Jaharu.. Den här låten blev man ju glad av ju.. Lite mer botten i sången kanske.. Sen väser sången lite.. Men skön mixning och bra ljudbild. :P

Dividend:
Detta var en trevlig liten låt. Svengelskan är lite störande, varför inte sjunga på svenska? I och för sig om du nu lagt ner tid på att skriva en engelsk text (som f ö är väldigt mysig! :) är det ju trist.

Gillar det!

mvh
PEr

slaptap:
Lutar mig tillbaka och avnjuter denna med ett leende... :P

91:an:

--- Citat från: hegobald skrivet 20.03.2007, 20:48:09 ---Jaharu.. Den här låten blev man ju glad av ju.. Lite mer botten i sången kanske.. Sen väser sången lite.. Men skön mixning och bra ljudbild. :P

--- Slut citat ---
Jag har nog dragit upp sångdiskanten för mycket är jag rädd. På senare år har jag upptäckt att jag inte hör syrsorna på ena örat, och vid hörseltest på forumet visade sig övre gränsen gå vid 11khz på ena örat och 13khz på andra. Med andra ord hör jag aldrig cymbaler i mitten trots att jag panorerar dom dit :huh: :D
Kul att låten tas med ett leende slaptap och Dividend  :D, Den är väl tänkt så, texten likaså, och refrängen tillräckligt enkel/töntig så man kan lalla med! :D

Rattlesnake:
En glad och trivsam låt att lyssna på i vårsolen  :rolleyes:. Gilbert, nä. Harpo: ja, lite.

Volymen känns tämligen låg, jag skulle nog ha försökt komprimera mixen lite försiktigt.. Tittar man på vågformen ser man några spikar som inte bidrar tilll dynamiken, men som tar många dB.

Det låter lite konstigt ibland, ungefär som drop-outs på kassettband. :huh:

Sången drar väl ner helhetsintrycket -  uttalet och att det låter ansträngt ibland. Stämmorna är kanon däremot! Arrangemanget är riktigt kul, det finns mycket nytt att upptäcka vid omlyssning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion