Forum > Färdiga produktioner
equality - Vårens Vindar - remix 14/3
stajo:
Favo-låten nummer 1... inte lyssnat ännu men skall såklart bli det första jag gör när jag kommer hem :), i lördags var det ordentligt med vårkänslor så jag hade faktiskt funderingar kring om det inte var dax för e att göra remix av denna fantastiska låt...
Kornstad:
Halloy!
Ännu en visa av klass ifrån dig! Jag tycker faktiskt att den utan tvekan är värd jobbet att göra om helt från början.
Med gitarrer av samma klass som du har på ex. "stigar", ett annat "trumset" (gillade inte alls ljudet där) och samma kvalitet på sångljudet som man nu är van vid ifrån dig och som gör både din och tjejernas sång "rätt", så är detta ännu en solklar favorit i min spellista. Håller tummarna för en ny version. Njuter dock av denna under tiden.... ;)
Andréas
Åsa:
:rolleyes: jag tycker om dina låtar, och du sjunger så bra! Äpplena föll inte så långt från träden hemma hos dig, duktiga döttrar!
equality:
Wernborg: Jo det blir nog att göra om hela. :( Tycker inte pianot funkar i början heller nu. Du tycker "polare" är ett riktigt stilbrott alltså? Men han var en riktig polare... "Hoj" passar nog inte heller då av samma anledning. Kul att det funkar annars. Tack!
Dividend: Cornelis är ju en förebild på många sätt. Är kanske inte särskilt otajt men vissa strängar fick för hårt tillslag och andra inte och sånt låter alltid illa, okänsligt på nåt sätt. Tnx.
jay thomas: Tack! Jag har "kaklat av" kören nu i en ny version som kommer strax. Skall försöka spela in mickat i helgen.
Harmonica mike: Tack Harmomicke! Skall försöka få fason på den.
stajo: Det var väldigt snällt sagt. Som sagt risk att man måste börja från ruta ett igen så till nästa vår kanske... :rolleyes:
Kornstad: Kul att du gillar den här genren och tror du skulle gilla Ola Magnells plattor Hötkänning och Nya Perspektiv men du kanske har dom i din ägo sedan många år, långt före mig. :rolleyes:
Ruta ett som sagt men det tar emot. :( :huh: Jättekul att du gillar iaf och tack för lyssning och comments.
Åsa: Jag skall hälsa dom detta. Den stora är au apir i Spanien så det dröjer innan hon kan köra igen. Ha det gott och tack igen!
Tack för många bra synpunkter. Återkommer med några mindre justeringar innan nyinspelning.
Plinka:
Åh, jag får genast Cornelis-vibbar(som jag älskar)!!! Låten är helskön! Gillar pianobiten också! Om man ska vara mycket petig så kanske gitarren kan bli lite bättre, som redan nämnts! Fast jag hade aldrig kunnat göra det så här bra själv!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida