Forum > Färdiga produktioner
equality - Vårens Vindar - remix 14/3
equality:
LÅTNAMN: Vårens Vindar
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: vispop
LÅTLÄNGD: 03:31
KOMPOSITÖR: equality
PRODUCENT: equality
MEDVERKANDE: två st döttrar i kören
INSPELNINGSÅR: 2005
FORMAT: mp3
Gammal låt som lider av brister i inspelningskvalitet. Lajnade gitarrer, ganska dåligt spelade, dynamisk mick utan puffskydd, etc Försökt att mixa om greja med ljudet. Något bättre tycker jag ändå. Spelat om delar av pianosolot. Är det ett hopplöst fall eller användbart?
Wernborg:
Fin visa i traditionell anda. Snygga harmisar med nån oväntad mollvändning här och där.
På nåt ställe sjöng du "polare". Det kändes jättefel i denna i övrigt jättefina text på nåt sätt. Vänner?
Snygga röster i kören. Dom får du använda dig mer av.
Gitarrljudet är väl inte jättekul kanske, och om du dessutom själv inte tycker gitarrerna är bra spelade så är det väl bäst att börja om?
Sångljudet låter helt ok i min bristfälliga lyssning.
Hahaha. Countryslut!!
Gott. :)
Dividend:
Cornelis-avslutet (i brist på bättre ord) på versen, var rätt kul.
Det är en trevlig lyssning, helt klart värt att göra färdigt. Man har väl dåligt gehör eller nåt, men tycker gitarrerna låter välspelade, on beat off beat, det är ju inte trance du gör (som folk också verkar vilja ha okvantifierat av nån anledning som jag inte förstått). Nåja, helt klart värt att göra färdigt. Låten växer dessutom med några lyssningar.
Tycker "polare" funkar, lite "polaren Pär på socialen" /Cornelis Vreeswijk ;)
jay thomas:
Najs låt! :)
Riktiga vårkänslor! Dock är det två saker som jag reagerar på, dels den lajnade gitarren som du redan berättat om men även badrumsreverbet på kören! De har jättefina röster tjejerna och de skulle behöva ett mjukare, mindre "kakligt" reverb för att komma till sin rätt, tycker jag.
Harmonica mike:
Tjena.
Visst blir det här bra med lite jobb.Grabbarna har gett bra feedback kring sound och lir så jag konstaterar bara att låten är fin,och att tjejerna sjunger riktigt bra.
Här har du en låt till som håller samma stuk/klass som dina andra visor,dona vidare med denna Mikey - jag gillade det.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida